مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و مدارس دولتی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 94

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی با روش علی-مقایسه ای انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش, دانش آموزان پایه سوم و چهارم دبستان های بدون کیف و دولتی شهر اصفهان بودند. بدین منظور 71 نفر از دانش آموزان مدارس بدون کیف و 86 نفر از دانش آموزان مدارس دولتی پایه سوم و چهارم دبستان های شهر اصفهان به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی کرین و همکاران (2009) و یک پرسشنامه دموگرافیک استفاده شده است. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی در بعد خودتنظیمی تفاوت معناداری وجود دارد. در ابعاد سازماندهی تکلیف و روابط همسالان تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی بر حسب جنسیت در بعد روابط همسالان تفاوت معناداری وجود دارد. در دیگر ابعاد تفاوت معناداری وجو د نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبزوار، مریم، لیاقتدار، جواد، و عابدی، احمد. (1390). مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و مدارس دولتی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 4(6)، 81-94. SID. https://sid.ir/paper/217913/fa

    Vancouver: کپی

    سبزوار مریم، لیاقتدار جواد، عابدی احمد. مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و مدارس دولتی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1390؛4(6):81-94. Available from: https://sid.ir/paper/217913/fa

    IEEE: کپی

    مریم سبزوار، جواد لیاقتدار، و احمد عابدی، “مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و مدارس دولتی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 4، no. 6، pp. 81–94، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button