Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    8-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1413
  • دانلود: 

    621
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی، و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی می پردازد. روش پژوهش علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی، که در سال تحصیلی 89-88 در مقطع کارشناسی به تحصیل مشغول بودند، می باشد که با روش نمونه گیری طبقه ای (543 زن و 365 مرد) انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه آزمون کار آفرینی، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران می باشد و در متغیر عملکرد تحصیلی از معدل دانشجویان استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از دو سطح توصیفی (میانگین، میانه، انحراف استاندارد و ...) و استنباطی (آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره) استفاده شد.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس تاثیر ICT به طور کلی (به طور هم زمان) بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی، و کارآفرینی در سطح 01. و به تفکیک در مردان و زنان نیز در سطح 0.01 معنی دار می باشد.نتیجه: با توجه به نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها، تاثیر ICT بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی و کارآفرینی در دانشجویان تایید گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1413

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 621 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    32-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1576
  • دانلود: 

    1220
چکیده: 

در عصر حاضر، آموزش از طریق بهبود دانش و مهارت های منابع انسانی، از نقشی تحول آفرین برخوردار شده است. این امر، مستلزم کیفیت-گرایی و توجه به رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزشی است. هدف کلی پژوهش حاضر، توسعه روش شناسی تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی است؛ برای تحقق هدف فوق، تلاش شده بر مبنای رویکرد نظری کیفیت خدمات، مولفه های کیفیت در آموزش منابع انسانی شناسایی شوند و با تمرکز بر مفهوم رضایتمندی مشتری؛ در چارچوب مولفه های مذکور و سیستم تحلیلی مدل تحلیل اهمیت-عملکرد، روش نوینی برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی ارائه گردد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن، داده های کیفی و کمی مورد نیاز، از طریق مصاحبه و پرسشنامه، جمع آوری می گردد. در این راستا، تعداد 94 نفر از شرکت کنندگان دوره های آموزشی مرکز آموزش شرکت مخابرات ایران، به عنوان نمونه، در این تحقیق شرکت نمودند. در تحقیق حاضر برای تحلیل داده ها، از روش های کیفی و همچنین روش های آماری شامل ضریب همبستگی پیرسون، ضریب همبستگی اسپیرمن، ضریب تعیین، آزمون t همبسته و فرمول نمره افتراقی، استفاده به عمل آمد. در نتیجه این پژوهش، 40 مولفه کیفیت در آموزش منابع انسانی، شناسایی شد و بر اساس این مولفه ها و ماتریس IP، الگویی عملیاتی برای آسیب شناسی رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت، ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1576

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1220 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    54-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    926
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان است که همواره در طول تاریخ وجود آن بستری مناسب را در جهت توسعه جوامع انسانی فراهم کرده است. هدف این تحقیق، بررسی ارتباط میان مولفه های عدالت سازمانی در بین کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل بود. در این راستا از پرسشنامه عدالت سازمانی رگو وکانها (2006) استفاده شد. پس از تایید روایی و پایایی ( (a=0.82این پرسشنامه در بین نمونه آماری که طبق جدول مورگان شامل 127 نفر بودند توزیع شد. به منظور تجزیه تحلیل داده ها از روش های آماری همچون اسپیرمن، پیرسون و تی تست استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین برخی از مولفه های عدالت سازمانی کارکنان و اساتید ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. با توجه یافته های پژوهش می توان گفت که سازمان ها نمی توانند بدون عدالت به حیات خود ادامه دهند و رعایت عدالت در سازمان بخشی از مسوولیت های اخلاقی مدیران است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 926

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    63-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1851
  • دانلود: 

    1142
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر توسعه و تکمیل دانش و یافته های قبلی در زمینه بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی مدیران با عملکرد دبیران مدارس متوسطه است. به عبارت دیگر این پژوهش درپی یافتن پاسخ به این سوال است که آیا بین ذهنیت فلسفی مدیران با عملکرد دبیران مدارس متوسطه در منطقه 4 شهر تهران رابطه ای وجود دارد یا نه؟ سوالات تحقیق با در نظر گرفتن ابعاد سه گانه ذهنیت فلسفی (جامعیت، انعطاف پذیری، تعمق) مدیران و همچنین شاخص های عملکرد دبیران (انضباط، رفتار مناسب، جدیت، اعتماد، انعطاف، خودجوشی) مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 97 مدیر و 316 دبیر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری به ترتیب شامل دو پرسش نامه ذهنیت فلسفی با 60 گویه و ضریب پایایی 0.79 و پرسش نامه ارزیابی عملکرد (خودارزیابی) کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی با 23 گویه و ضریب پایایی 0.89 بر اساس طیف 5 لیکرت است. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش و تصمیم گیری در مورد رد یا تایید فرضیه های تحقیق از روش ضریب همبستگی پیرسون و جهت پیش بینی تاثیر هریک از ابعاد ذهنیت فلسفی مدیران بر شاخص های عملکرد دبیران از رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که 73.8 درصد مدیران دارای ذهنیت فلسفی متوسط می باشند. بین ذهنیت فلسفی مدیران و عملکرد دبیران با سطح اطمینان 95 درصد و ضریب همبستگی 0.381 رابطه معناداری وجود دارد. همچنین تحلیل مدل رگرسیونی نشان داد که ذهنیت فلسفی مدیران توانسته 14.5% واریانس متغیر عملکرد دبیران را پیش بینی کند و در مجموع 16 درصد از تغییرات عملکرد دبیران توسط ابعاد ذهنیت فلسفی پیش بینی می شود که بعد انعطاف پذیری و جامعیت ذهنیت فلسفی بیشترین تاثیر را بر شاخص های عملکرد دبیران دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1142 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    81-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1719
  • دانلود: 

    814
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه ابعاد یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی با روش علی-مقایسه ای انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش، دانش آموزان پایه سوم و چهارم دبستان های بدون کیف و دولتی شهر اصفهان بودند. بدین منظور 71 نفر از دانش آموزان مدارس بدون کیف و 86 نفر از دانش آموزان مدارس دولتی پایه سوم و چهارم دبستان های شهر اصفهان به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی کرین و همکاران (2009) و یک پرسشنامه دموگرافیک استفاده شده است. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی در بعد خودتنظیمی تفاوت معناداری وجود دارد. در ابعاد سازماندهی تکلیف و روابط همسالان تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری اجتماعی-هیجانی دانش آموزان مدارس بدون کیف و دولتی بر حسب جنسیت در بعد روابط همسالان تفاوت معناداری وجود دارد. در دیگر ابعاد تفاوت معناداری وجو د نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 814 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    95-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1852
  • دانلود: 

    831
چکیده: 

در این پژوهش، ضمن بررسی رابطه بین آموزش های ضمن خدمت سازمان و اثربخشی کارکنان آن، میزان اثربخشی کارکنان نیز سنجیده می شود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است. این تحقیق در شرکت نفت اهواز صورت گرفته و قلمرو زمانی نیز شهریور و مهر سال 1388 می باشد. حجم نمونه مورد نیاز پژوهش نیز از همین جامعه آماری و بر اساس فرمول استفاده شده، تقریبا برابر با 119 نفر می باشد که در نهایت 153 پرسشنامه توزیع و 120 پرسشنامه جمع آوری و تحلیل گردید. شیوه نمونه گیری این تحقیق، تصادفی طبقه ای می باشد. یعنی از میان کارکنان سازمان به تعداد حجم نمونه، افرادی به تصادف انتخاب گردیدند. داده های مربوط به ساعات آموزشی کارکنان از طریق شناسنامه های آموزشی آنان و داده های مربوط به اثربخشی کارکنان از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. جهت بررسی فرضیات تحقیق، از آزمون "ضریب همبستگی اسپیرمن" استفاده شد. به علاوه برای تعیین میانگین هر یک از ابعاد اثربخشی کارکنان، از آزمون t یک نمونه ای استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار Spss صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که از نظر کارکنان، وضعیت کلیه عوامل مورد آزمون در جامعه مطلوب است. همچنین در این تحقیق بین ساعات آموزش ضمن خدمت گذرانده شده با اثربخشی کارکنان و ابعاد آن رابطه معناداری مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 831 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    115-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3439
  • دانلود: 

    1771
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه ابعاد شخصیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان انجام شده است. این پژوهش از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن کلیه دانشجویان کارشناسی دانشکده های فنی مهندسی و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی می باشد که در سال تحصیلی 88-89 مشغول به تحصیل می باشند. تعداد نمونه شامل 206 نفر (106 دختر و 100 پسر) می باشد. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت (NEO)، فرم کوتاه، پرسشنامه عملکرد تحصیلی درتاج استفاده شد. داده ها با نرم افزار (SPSS) و آزمون های تحلیل رگرسیون چندمتغیره، همبستگی بنیادی و تحلیل واریانس چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل نشانگر آن است ویژگی های شخصیتی برونگرایی و با وجدان بودن دارای رابطه مثبت و مستقیم و روان آزردگی دارای رابطه منفی و معکوس با عملکرد تحصیلی می باشند. ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی با خودکارآمدی و برنامه ریزی رابطه مثبت و مستقیم دارد. ویژگی شخصیتی برونگرایی با انگیزش رابطه مستقیم و با تاثیرات هیجانی رابطه معکوس دارد. روان آزردگی با تاثیرات هیجانی رابطه مستقیم دارد. همچنین یافته ها نشان داد که ویژگی انعطاف پذیری در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3439

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1771 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0