پژوهش حاضر به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی، و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی می پردازد. روش پژوهش علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی، که در سال تحصیلی 89-88 در مقطع کارشناسی به تحصیل مشغول بودند، می باشد که با روش نمونه گیری طبقه ای (543 زن و 365 مرد) انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه آزمون کار آفرینی، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران می باشد و در متغیر عملکرد تحصیلی از معدل دانشجویان استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از دو سطح توصیفی (میانگین، میانه، انحراف استاندارد و ...) و استنباطی (آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره) استفاده شد.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس تاثیر ICT به طور کلی (به طور هم زمان) بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی، و کارآفرینی در سطح 01. و به تفکیک در مردان و زنان نیز در سطح 0.01 معنی دار می باشد.نتیجه: با توجه به نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها، تاثیر ICT بر خودکارآمدی، عملکرد تحصیلی و کارآفرینی در دانشجویان تایید گردید.