مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان خودبهسازی رهبری مدیران مدارس و ارتباط آن با عوامل انگیزشی و مهارت های خودتنظیمی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین رابطه بین عوامل انگیزشی, مهارت های خودتنظیمی و متغیرهای جمعیت شناختی با میزان گرایش مدیران مدارس متوسطه به خودبهسازی رهبری بود. جامعه تحقیق کلیه مدیران مدارس متوسطه (دخترانه و پسرانه) شهر سنندج بودند که از آنان نمونه ای 105 نفره در پژوهش شرکت داشتند. داده ها با استفاده از یک پرسشنامه 60 گویه ای متشکل از مقیاس های (درگیری شغلی, منبع کنترل, تعهد سازمانی, خودکارآمدی و فراشناخت) جمع آوری گردیدند. پایایی مقیاس ها با روش آلفای کرانباخ تایید گردید. نتایج نشان داد که گرایش به خودبهسازی رهبری در میان مدیران مدارس انتخابی به گونه ای معنی دار, بالاتر از حدمتوسط بود. در خصوص تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی یافته ها گویای آن بود که مدیران مدارس از لحاظ میزان گرایش به خود بهسازی رهبری با توجه به جنسیت و تجربه مدیریتی شان تفاوت معناداری داشتند. گرایش مدیران زن به طور معناداری بالاتر از مدیران مرد بود و هم چنین مدیران تازهکار در مقایسه با مدیران باسابقه, گرایش بیشتری به انجام خودبهسازی رهبری داشتند. رابطه بین سطح عوامل انگیزشی (منبع کنترل, تعهد سازمانی و درگیری شغلی) و مهارت های خودتنظیمی (فراشناخت و خودکارآمدی) با میزان گرایش به خودبهسازی رهبری مدیران مدارس معنی دار بود. در مجموع, مدل پیشنهادی خودبهسازی رهبری در میان مدیران مدارس متوسطه تایید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیربگی، ناصر، امجدزبردست، محمد، و امانی، سعادت. (1395). بررسی میزان خودبهسازی رهبری مدیران مدارس و ارتباط آن با عوامل انگیزشی و مهارت های خودتنظیمی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 9(17)، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/217929/fa

    Vancouver: کپی

    شیربگی ناصر، امجدزبردست محمد، امانی سعادت. بررسی میزان خودبهسازی رهبری مدیران مدارس و ارتباط آن با عوامل انگیزشی و مهارت های خودتنظیمی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛9(17):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/217929/fa

    IEEE: کپی

    ناصر شیربگی، محمد امجدزبردست، و سعادت امانی، “بررسی میزان خودبهسازی رهبری مدیران مدارس و ارتباط آن با عوامل انگیزشی و مهارت های خودتنظیمی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 17، pp. 111–130، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button