مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد مبتنی داده کاوی در طراحی مدل خودبهسازی رهبری مدیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 این مطالعه با هدف ارائه مدل و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیک انجام شده است. جامعه ی آماری این تحقیق را دانشجویان دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز تشکیل می دادند که تعداد آنها برابر با 715 نفر می باشد؛ مطابق با جدول مورگان حجم نمونه برابر با 250 تعیین گردید؛ که به شیوه نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند. با استفاده از تکنیک توزیع دوجمله ای, از بین 21 عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیک که از پیشینه تحقیق برگرفته شده بود, 4 شاخص حذف و 17 شاخص انتخاب شدند. این 17 عامل بر اساس تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی در 5 دسته کلی " کیفیت سیستم, شایستگی اساتید و دستیاران آموزشی, اثربخشی محتوا, تعامل اساتید و دانشجویان, و شایستگی دانشجویان"قرار گرفتند. با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم (نرم افزار لیزرل), برازش مدل پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت. نتایج اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیک که بر اساس تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی به دست آمد, نشان داد که کیفیت برنامه سیستم یادگیری الکترونیک, کیفیت محتوای ارائه شده, کاربر پسند بودن سیستم یادگیری الکترونیک و سواد اطلاعاتی استاد, مهمترین عوامل موفقیت یادگیری الکترونیک بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیادت، سیدعلی، و تاجی، مریم. (1398). رویکرد مبتنی داده کاوی در طراحی مدل خودبهسازی رهبری مدیران مدارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(2 (پیاپی 38) )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/168805/fa

    Vancouver: کپی

    سیادت سیدعلی، تاجی مریم. رویکرد مبتنی داده کاوی در طراحی مدل خودبهسازی رهبری مدیران مدارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(2 (پیاپی 38) ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/168805/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی سیادت، و مریم تاجی، “رویکرد مبتنی داده کاوی در طراحی مدل خودبهسازی رهبری مدیران مدارس،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38) ، pp. 77–93، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button