مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در راستای بین المللی شدن آموزش عالی ایران: با رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 179

چکیده

 بین المللی شدن آموزش عالی در ایران تلاشی نو به منظور ایجاد تعامل و تبادلات بیشتر در حوزه علم و با جامعه علمی دنیاست. در این جستار پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در ایران در راستای بین المللی شدن مورد مداقه قرار گرفت. بدین منظور با 24 صاحب نظر و مطلع کلیدی در حوزه آموزش عالی و از بین ذی نفعان این عرصه در چهار سطح ذیل مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای انجام پذیرفت: مدیران دانشگاه ها, مطلعان کلیدی, اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری. پس از مراجعه به خبره های موضوع و مصاحبه عمیق اکتشافی با نمونه های هدفمند که به روش گلوله برفی انتخاب شده بودند و رسیدن به سطح اشباع, داده های به دست آمده, به روش تحلیل محتوا کدگذاری شد و مقولات اصلی و زیرمقولات بدست آمد و مورد اعتباریابی قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در دو بخش پیامدهای مثبت و منفی شامل 5 مقوله اصلی و 32 زیر مقوله است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغرزاده، نسرین، خراسانی، اباصلت، و فراستخواه، مقصود. (1395). پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در راستای بین المللی شدن آموزش عالی ایران: با رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 9(17)، 159-179. SID. https://sid.ir/paper/217930/fa

    Vancouver: کپی

    اصغرزاده نسرین، خراسانی اباصلت، فراستخواه مقصود. پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در راستای بین المللی شدن آموزش عالی ایران: با رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛9(17):159-179. Available from: https://sid.ir/paper/217930/fa

    IEEE: کپی

    نسرین اصغرزاده، اباصلت خراسانی، و مقصود فراستخواه، “پیامدهای منحصر بودن زبان آموزش علم در راستای بین المللی شدن آموزش عالی ایران: با رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 17، pp. 159–179، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button