Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی (مورد مطالعه: صنعت آموزش خدمات پزشکی)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: آموزش عالی فراملی ابزار مناسبی جهت آماده نمودن دانشجویان برای ایفای نقش های آینده در اقتصاد جهانی شده است. تربیت شهروند جهانی از طریق برنامه درسی بین المللی, بهبود محیط یادگیری, تشویق دانشجویان و کارکنان, به توسعه تفکر جهانی و هم چنین عامل توسعه و تفاهم بین ملت ها می شود. اهمیت بین المللی سازی در آن است که دانشگاه ها باید دانشجویانی را تربیت نمایند که آماده کسب صلاحیت های بین المللی, فهم شرایط جهانی و گسترش ارتباطات بین المللی باشند. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی مولفه های بین المللی سازی صنعت آموزش خدمات پزشکی در ایران می باشد. روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی است. با توجه به ابزار پژوهش؛ این تحقیق از دسته تحقیقات کیفی به شمار می آید. جامعه مورد پژوهش شامل خبرگان عرصه آموزش عالی و آموزش پزشکی و صنعت پزشکی می باشند. برای تحلیل داده ها از نرم افزارMAXQDA12 استفاده شده است. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد, مهمترین مولفه های آموزش عالی پزشکی شامل, سطح فراکلان (با زیر مولفه های رابطه با سایر کشورها و تعاملات بین المللی) سطح کلان (با زیر مولفه های دانشجو, وضعیت سیاسی, وضعیت اقتصادی, وضعیت فرهنگی, عوامل محیطی و قوانین کلان) سطح صنعت ( با زیر مولفه های قوانین و مقررات, تصمیم گیرندگان و بازار و مشتریان) و سطح دانشگاه (با زیر مولفه های زیرساخت ها و توانمندی های اساتید) می باشد. نتیجه گیری: مهم ترین عوامل در سطح دانشگاه مولفه توانمندسازی اساتید, در سطح صنعت مولفه نهادینه سازی فرهنگ بین المللی شدن, در سطح کلان مولفه استانداردسازی و در سطح فراکلان مولفه رابطه با سایر کشورها می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، میرمحمد، عزیزی، محمد، بدیع زاده، علی، و رزقی شیرسوار، هادی. (1397). شناسایی مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی (مورد مطالعه: صنعت آموزش خدمات پزشکی). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 9(4 )، 7-19. SID. https://sid.ir/paper/232482/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی میرمحمد، عزیزی محمد، بدیع زاده علی، رزقی شیرسوار هادی. شناسایی مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی (مورد مطالعه: صنعت آموزش خدمات پزشکی). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1397؛9(4 ):7-19. Available from: https://sid.ir/paper/232482/fa

    IEEE: کپی

    میرمحمد موسوی، محمد عزیزی، علی بدیع زاده، و هادی رزقی شیرسوار، “شناسایی مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی (مورد مطالعه: صنعت آموزش خدمات پزشکی)،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 9، no. 4 ، pp. 7–19، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا