مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر میراث علمی جهانی رشته مدیریت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 84

چکیده

 به منظور بررسی وضعیت تولید دانش در رشته ی رهبری و مدیریت آموزشی, این پژوهش به روش تحلیل استنادی به عنوان یکی از فنون علم سنجی انجام پذیرفت. جامعه تحقیق, شامل تولیدات نویسندگان حوزه مدیریت آموزشی نمایه شده در وب گاه علوم طی سال های 1900 تا 2015 می باشد. برای گردآوری داده ها ابتدا با استفاده از مراجع اصلی از جمله دایره المعارف, دستنامه, اصطلاحنامه و فرهنگ رهبری و مدیریت آموزشی و نیز راهنمایی اساتید این رشته, تعداد پنجاه کلیدواژه مهم انتخاب و در وب-گاه علوم مورد جستجو قرار گرفت. پس از بازیابی مدارک, داده های مربوط به کمک نرم افزار هیست سایت مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد, طی دوره مورد مطالعه, تعداد 9385 مدرک, بوسیله 14994 نویسنده و با استفاده از 216815 منبع در هجده قالب مختلف (مقاله, نقد, مرور کتاب و ...) تولید شده است. این مدارک, با مشارکت 3876 موسسه از 118 کشور و به 26 زبان نگارش شده اند. ماهیت بیشتر آثار منتشر شده جنبه پژوهشی داشته و توسط 2468 نشریه به چاپ رسیده است که در این بین فصلنامه "Educational Administration Quarterly" پرتولیدترین و مجله ی“Teachers College Record” موثرترین نشریه این رشته می باشد. اولین اثر چاپ شده در سال 1900, توسط ساموئل داتون صورت گرفته است و پرتولیدترین و موثرترین نویسندگان به ترتیب, فیلیپ هالینگر و رونالد هک می باشند. به طور کلی نرخ رشد علمی این رشته, 21.42 درصد است و بیش از نود درصد از مدارک آن, طی چهار دهه ی اخیر تولید شده اند, هم چنین, سال 2013 با انتشار 6365 مدرک, بیشترین میزان تولیدات علمی را به خود اختصاص داده است. در ضمن, دانشگاه لندن با تعداد 118 مدرک, فعال ترین مرکز علمی و کشور آمریکا با تعداد 2474 اثر, معادل 26 درصد از کل مدارک, پرتولیدترین کشور دنیا می باشند. مقاله با ارائه پیشنهادهایی جهت توسعه رشته مدیریت آموزشی خاتمه می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسته مقدم، آرش، عباس پور، عباس، و جلالی دیزجی، علی. (1395). تاملی بر میراث علمی جهانی رشته مدیریت آموزشی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 9(16)، 51-84. SID. https://sid.ir/paper/217971/fa

    Vancouver: کپی

    رسته مقدم آرش، عباس پور عباس، جلالی دیزجی علی. تاملی بر میراث علمی جهانی رشته مدیریت آموزشی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1395؛9(16):51-84. Available from: https://sid.ir/paper/217971/fa

    IEEE: کپی

    آرش رسته مقدم، عباس عباس پور، و علی جلالی دیزجی، “تاملی بر میراث علمی جهانی رشته مدیریت آموزشی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 16، pp. 51–84، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button