Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

قنبری سیروس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    9-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2478
  • دانلود: 

    1322
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین مولفه های مدارس یادگیرنده با نوآوری شغلی معلمان و کیفیت فعالیت-های آموزشی و پرورشی بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان همدان (6346) بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 362 آزمودنی تعیین گردید. نمونه-گیری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه شامل مدارس یادگیرنده پارک (2006)، نوآوری شغلی اتلای و اکیف (1982) و کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس سنجری و همکاران (1385) استفاده گردید. برای سنجش میزان پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، و به ترتیب 0.92 ، 0.78 و 0.84 برآورد گردید. یافته ها نشان داد که وضعیت مولفه های مدارس یادگیرنده، نوآوری شغلی معلمان و کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی بالاتر از سطح متوسط بود. به علاوه، بین مولفه های مدارس یادگیرنده با نوآوری شغلی معلمان و کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. نتایج تحلیل رگرسیون بیانگر آن بود که مولفه سرآمدی شخصی در پیش بینی نوآوری شغلی معلمان موثر است، و ابعاد سرآمدی شخصی، الگوهای ذهنی، چشم انداز مشترک و یادگیری تیمی بیشترین تاثیر را در پیش بینی کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2478

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1322 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    31-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1587
  • دانلود: 

    1422
چکیده: 

هدف این مطالعه، آزمون روابط چندگانه آموزش ضمن خدمت، توانمندسازی و تعهد کارکنان بود. روش: مطالعه حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری این مطالعهشامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر (315 نفر) بود که 200 نفر از این تعداد (85 نفر کارکنان زن و 115 نفر کارکنان مرد) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه های آموزش ضمن خدمت، توانمندسازی و تعهد سازمانی را تکمیل کردند. داده ها با مدل همبستگی کاننی تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد که سطح بالای مهارت و دانش با سطح بالای احساس استقلال و موثر بودن همراه است و شدت رابطه کاننی 0.67 است. همچنین سطح بالای دانش و مهارت با سطح بالای تعهد مستمر همراه است و شدت رابطه کاننی 0.815 است. افزون بر آن، یافته ها نشان می دهد که سطح بالای تعهد مستمر و هنجاری با سطح بالای احساس استقلال و موثر بودن همراه است و شدت رابطه کاننی 0.632 است.نتیجه گیری: ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان به عنوان یک عامل مهم در توانمندسازی و افزایش تعهد سازمانی کارکنان باید مد نظر مدیران مراکز دانشگاهی قرار گیرد. تلویحات نظری و کاربردی یافته ها مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1587

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1422 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    51-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1821
  • دانلود: 

    1357
چکیده: 

به منظور بررسی وضعیت تولید دانش در رشته ی رهبری و مدیریت آموزشی، این پژوهش به روش تحلیل استنادی به عنوان یکی از فنون علم سنجی انجام پذیرفت. جامعه تحقیق، شامل تولیدات نویسندگان حوزه مدیریت آموزشی نمایه شده در وب گاه علوم طی سال های 1900 تا 2015 می باشد. برای گردآوری داده ها ابتدا با استفاده از مراجع اصلی از جمله دایره المعارف، دستنامه، اصطلاحنامه و فرهنگ رهبری و مدیریت آموزشی و نیز راهنمایی اساتید این رشته، تعداد پنجاه کلیدواژه مهم انتخاب و در وب-گاه علوم مورد جستجو قرار گرفت. پس از بازیابی مدارک، داده های مربوط به کمک نرم افزار هیست سایت مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد، طی دوره مورد مطالعه، تعداد 9385 مدرک، بوسیله 14994 نویسنده و با استفاده از 216815 منبع در هجده قالب مختلف (مقاله، نقد، مرور کتاب و ...) تولید شده است. این مدارک، با مشارکت 3876 موسسه از 118 کشور و به 26 زبان نگارش شده اند. ماهیت بیشتر آثار منتشر شده جنبه پژوهشی داشته و توسط 2468 نشریه به چاپ رسیده است که در این بین فصلنامه "Educational Administration Quarterly" پرتولیدترین و مجله ی“Teachers College Record” موثرترین نشریه این رشته می باشد. اولین اثر چاپ شده در سال 1900، توسط ساموئل داتون صورت گرفته است و پرتولیدترین و موثرترین نویسندگان به ترتیب، فیلیپ هالینگر و رونالد هک می باشند. به طور کلی نرخ رشد علمی این رشته، 21.42 درصد است و بیش از نود درصد از مدارک آن، طی چهار دهه ی اخیر تولید شده اند، هم چنین، سال 2013 با انتشار 6365 مدرک، بیشترین میزان تولیدات علمی را به خود اختصاص داده است. در ضمن، دانشگاه لندن با تعداد 118 مدرک، فعال ترین مرکز علمی و کشور آمریکا با تعداد 2474 اثر، معادل 26 درصد از کل مدارک، پرتولیدترین کشور دنیا می باشند. مقاله با ارائه پیشنهادهایی جهت توسعه رشته مدیریت آموزشی خاتمه می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1357 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    85-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1032
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

تنوع سرمایه انسانی، به عنوان فرصتی برای سازمان ها در خلق نوآوری و دانش آفرینی ملاحظه شده است؛ اما سازمان ها از نظر توجه به این فرصت با هم تفاوت دارند. این پژوهش درصدد آسیب شناسی تنوع سرمایه انسای در آموزش عالی بود. روش پژوهش آمیخته و جامعه آماری پژوهش در بخش کی پژوهش، کارکنان دانشگاه های دولتی در سال تحصیلی 1392-1393 (n=6493) بودند که با نمونه گیری تصادفی طبقه ای (N=363) در این پژوهش حضور داشتند. برای گردآوری داده ها در این بخش از پرسشنامه 40 سوالی عدلی (1388) استفاده شد. روایی پرسشنامه را متخصصان تایید کردند و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0.80 محاسبه شد. در بخش کیفی پژوهش، اطلاع رسان ها، صاحب نظران و خبرگان در حوزه تنوع سرمایه انسانی، با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها در این بخش، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. داده ها در بخش کمی با t تک نونه ای و نرم افزار (spps 18) تحلیل شدند. در بخش کیفی، تحلیل داده ها به شیوه مقوله بندی انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد تنوع سرمایه انسانی در نظام آموزش عالی از وضعیت نامطلوبی برخوردار است. نظام آموزش عالی با خلق تنوع و مدیریت آن، می تواند از مزایای تنوع سرمایه انسانی برخوردار شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    16431
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

عوامل متعددی در موفقیت و اثربخش بودن آموزش ها دخیل هستند. در این میان همواره به عاملی چون توجه به نیازهای واقعی نیروی انسانی، مشارکت فعال کارکنان در دوره ها، روشن بودن اهداف و محتوای برنامه، ایجاد انگیزه در نیروها برای شرکت در آموزش، روش های آموزش مناسب و ... تاکید می شود. اما آنچه که بسیار از آن غفلت می شود نقش مسئولیت مدیران در موفقیت و کاربست نتایج دوره های آموزشی است. انتظار بر این است که ظاهرا افراد پس از شرکت در دوره باید نتایج را به کار گیرند اما حقیقت امر این است که تحقق این امر مستلزم تدارک محیطی است که بتوان نتایج را به کار گرفت محیطی که علی القاعده باید توسط مدیران فراهم شود که اغلب این مهم صورت نمی پذیرد.نتایج یافته های پژوهشی نشان می دهد که عوامل و زمینه های متعددی در این زمینه به عنوان موانع جدی بروز می کنند؛ از جمله جدی نگرفتن آموزش ها توسط مدیران، تعارض بین فعالیت ها و وظایف جاری با آنچه که در دوره های آموزشی تدریس می شود. وابسته بودن کاربست نتایج به منابع ضروری نظیر زمان کافی، پول، نیرو، انرژی و ... که عمدتا بایستی صرف امور جاری گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 16431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    115-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1561
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

یکی از موضوعات مهمی که همواره مورد توجه محققان، برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار دارد، ارائه آموزش های مناسب برایتوسعه اشتغال است. در این راستا، آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی را در بهبود سرمایه انسانی و ارائه فنون و مهارت های مورد نیاز بازار کار بازی می کنند. با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این آموزش ها و نیاز کشور به نیروی کار ماهر، جذب جوانان به این مراکز و علاقه مند کردن آنان به ادامه این آموزش ها، بسیار مهم به نظر می رسد. این در حالی است که در سال های اخیر شاهد ترک دوره ها توسط کارآموزان هستیم، به طوری که تعداد زیادی از کارآموزان پس از شرکت در دوره های مذکور، دوره های آموزشی را نیمه کاره رها می کنند. از این رو، هدف این پژوهش توصیفی-همبستگی، شناسایی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت کارآموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه می باشد. بدین منظور داده ها با استفاده از پرسشنامه از 297 کارآموز در مراکز فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای جمع آوری شد. یافته های تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که عوامل موثر بر نگهداشت کارآموزان در پنج عامل دسته بندی شدند. این عوامل به ترتیب اهمیت عبارت اند از: عوامل مربوط به آموزش گر و آموزشگاه، حمایت سازمانی، توجه به شرایط کارآموز، عوامل فردی، و ویژگی های دوره، که در مجموع حدود 60 درصد واریانس مربوط به نگهداشت کارآموزان را تبیین می کنند. دستاوردهای این مطالعه می تواند مدیران، مسئولان و مربیان سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه را یاری رساند. بدین صورت که با در نظر گرفتن عوامل موثر در نگهداشت کارآموزان در دوره های آموزشی فنی وحرفه ای، شرایط بهبود برگزاری دوره ها را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1561

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    143-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1997
  • دانلود: 

    1016
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، مطالعه نقش ویژگی های شخصیتی و شغلی در پیش بینی تعهد سازمانی معلمان می باشد. برای دست یابی به این هدف از روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه معلمان زن رسمی و قراردادی مدارس ابتدایی دخترانه دولتی شهر سبزوار می باشد. از این مجموع، 175 نفر با روش نمونه گیری سهمیه ای به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو، پرسشنامه ویژگی های شغلی هاکمن و اولدهام و پرسشنامه محقق ساخته تعهد سازمانی استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که تعهد سازمانی معلمان در ابعاد تعهد به آموزش و پرورش، تعهد به مدرسه، تعهد به همکاران و تعهد به وظایف آموزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد که تعهد سازمانی معلمان هم زمان از طریق تعامل ویژگی های شخصیتی و شغلی آنان قابل پیش بینی نیست. این درحالی است که ویژگی شخصیتی برون گرایی و ویژگیهای شغلی تنوع مهارت، اهمیت شغل و بازخورد در تحلیل های جداگانه قادر به پیش بینی تعهد سازمانی معلمان می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1997

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1016 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button