مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,170
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش خودتوسعه ای بر آمادگی برای تغییر کارکنان مراکز آموزش عالی؛ با میانجی گری بهسازی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تبیین نقش خودتوسعه ای بر آمادگی برای تغییر کارکنان دانشگاه خوارزمی و با میانجی گری بهسازی سازمانی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان ستاد و دانشکده های واقع در شهر تهران به تعداد 477 نفر بوده که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب, 172 نفر از آنان انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه خودتوسعه ای محقق ساخته مبتنی بر نظرات ابیلی و مزاری (1393) با پایایی (91/0), بهسازی سازمانی لاک و کرافورد (2000) با پایایی (90/0) و آمادگی برای تغییر فرزانه (1393) با پایایی (89/0) استفاده شده است. به منظور تحلیل داده ها از رگرسیون گام به گام و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد, از میان مؤلفه های خودتوسعه ای, خودرهبری و خودمدیریتی 20 درصد از تغییرات بهسازی سازمانی و 29 درصد از تغییرات آمادگی برای تغییر را پیش بینی می کنند. مدل معادلات ساختاری نیز با شاخص های برازش مدل تأیید شد و نشان داد خودتوسعه ای به طور مستقیم بر بهسازی سازمانی (26/0=γ ) و با میانجی گری بهسازی سازمانی بر آمادگی برای تغییر (52/0=β ) تأثیر می گذارد. هم چنین بهسازی سازمانی به طور مستقیم بر آمادگی برای تغییر (63/0=β ) تأثیر می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرکمالی، سیدمحمد، و مزاری، ابراهیم. (1396). نقش خودتوسعه ای بر آمادگی برای تغییر کارکنان مراکز آموزش عالی؛ با میانجی گری بهسازی سازمانی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 10(1 (پیاپی 19) )، 33-60. SID. https://sid.ir/paper/218006/fa

    Vancouver: کپی

    میرکمالی سیدمحمد، مزاری ابراهیم. نقش خودتوسعه ای بر آمادگی برای تغییر کارکنان مراکز آموزش عالی؛ با میانجی گری بهسازی سازمانی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛10(1 (پیاپی 19) ):33-60. Available from: https://sid.ir/paper/218006/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میرکمالی، و ابراهیم مزاری، “نقش خودتوسعه ای بر آمادگی برای تغییر کارکنان مراکز آموزش عالی؛ با میانجی گری بهسازی سازمانی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 33–60، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button