مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش فرهنگی و مدیریت دانش؛ مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و هر یک از ابعاد آن با مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی استان خوزستان است.روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه کتابداران کتابخانه های عمومی استان خوزستان (جمعا 230 نفر) است که از این تعداد, بر اساس جدول کرجسی- مورگان یک نمونه 145 نفری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. به منظور سنجش هر یک از متغیرهای پژوهش از پرسشنامه جداگانه ای استفاده شده است. برای سنجش هوش فرهنگی از پرسشنامه چهار عاملی ون داین و انگ (Van Dyne & Ang, 2004) استفاده شد. ابزار اندازه گیری مدیریت دانش پرسشنامه ای است که سوالات آن از پرسشنامه موجود در پژوهش خرقانی و سلسله (1385) با تغییرانی به منظور برآوردن اهداف این پژوهش استخراج شده است. به منظور بررسی سوالات این پژوهش از روش رگرسیون ساده و چندگانه و هم چنین ضرایب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: بر اساس یافته های این پژوهش بین هوش فرهنگی و مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. هم چنین از میان ابعاد هوش فرهنگی (شناختی, فراشناختی, انگیزشی و رفتاری) دو بعد فراشناختی و شناختی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی دار دارند.نتیجه گیری: توجه به هوش فرهنگی و تقویت آن در سازمان های گوناگون می تواند گامی در راستای بهبود روابط بین فردی و تسهیل هر یک از فرایندهای مدیریت دانش باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عصاره، فریده، مروتی، ذکراله، و حسینی، سیده مریم. (1392). رابطه هوش فرهنگی و مدیریت دانش؛ مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان خوزستان. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 2(4 (پیاپی 8))، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/218117/fa

    Vancouver: کپی

    عصاره فریده، مروتی ذکراله، حسینی سیده مریم. رابطه هوش فرهنگی و مدیریت دانش؛ مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان خوزستان. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 8)):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/218117/fa

    IEEE: کپی

    فریده عصاره، ذکراله مروتی، و سیده مریم حسینی، “رابطه هوش فرهنگی و مدیریت دانش؛ مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان خوزستان،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 33–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218117/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button