مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف اصلی این مقاله, تبیین گفتگومحوری در رویکرد مقاومت به تربیت انتقادی با تاکید بر دیدگاه های ژیرو می باشد. برای دستیابی به این هدف, با استفاده از روش تحلیلی به بررسی آثار ژیرو و دیدگاه های او در خصوص تربیت, مدرسه, دانش و ایدئولوژی پرداخته شد. نتایج به دست آمده نشان داد گفتگو, محور تربیت انتقادی و زمینه ساز تحقق هدف رهایی بخشی است و با مفاهیم دموکراسی, تضاد و نقد ایدئولوژی پیوند عمیقی دارد. همچنین, متاثر از نگاهی است که نسبت به انسان, فرهنگ (طبقه اجتماعی و اقتصادی), دانش, ایدئولوژی و روابط آنها با یکدیگر دارد. علاوه براین, با وجود مطلوبیت در روایت بومی از گفتگومحوری براساس مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ایران, تحقق آن در بافت فعلی نظام آموزشی ایران با چالش های اساسی همراه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجائی، ملیحه، جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره، صادق زاده قمصری، علیرضا، و شعبانی ورکی، بختیار. (1398). تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 9(2 (پیاپی 18) )، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/218483/fa

    Vancouver: کپی

    رجائی ملیحه، جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره، صادق زاده قمصری علیرضا، شعبانی ورکی بختیار. تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 18) ):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/218483/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه رجائی، طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی، علیرضا صادق زاده قمصری، و بختیار شعبانی ورکی، “تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 9، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 85–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button