مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعلیم و تربیت به مثابه «بیلدونگ» در پدیدارشناسی هگل

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تبیین ماهیت, هدف و مولفه های مفهومی تعلیم و تربیت بر اساس فرایند تکوین دانش در پدیدارشناسی هگل می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تفسیر مفهومی و مفهوم پردازی بهره گرفته شد. یافته های به دست آمده حاکی از آن است که «بیلدونگ» در تعریف تعلیم و تربیت به عنوان فرایندی توصیف می شود که به دنبال ارتقای تجربه مفهومی فرد از طریق درک نابسندگی های موجود در زندگی است که با نگاهی به گذشته, رو به سوی آینده ای خردمندانه دارد. با این توصیف, هدف بیلدونگ «خردورزی فراگیر آشتی جویانه» در تعلیم و تربیت است. از جمله مولفه های مفهومی تعلیم و تربیت می توان به «آزادی بنیاد», «تاریخ مند», «بازسازانه», «تعاملی», «تاییدطلبانه» و «خطاشکیب» اشاره نمود. تعلیم و تربیت به مثابه بیلدونگ می تواند الهام بخش جریان نوینی در عرصه مطالعات تربیتی در ایران باشد که ارتقادهنده تجربه خرد بشری در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزادمنش، سعید، باقری نوع پرست، خسرو، سفیدخوش، میثم، و سجادیه، نرگس. (1398). تعلیم و تربیت به مثابه «بیلدونگ» در پدیدارشناسی هگل. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 9(1 (پیاپی 17) )، 26-47. SID. https://sid.ir/paper/218548/fa

    Vancouver: کپی

    آزادمنش سعید، باقری نوع پرست خسرو، سفیدخوش میثم، سجادیه نرگس. تعلیم و تربیت به مثابه «بیلدونگ» در پدیدارشناسی هگل. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 17) ):26-47. Available from: https://sid.ir/paper/218548/fa

    IEEE: کپی

    سعید آزادمنش، خسرو باقری نوع پرست، میثم سفیدخوش، و نرگس سجادیه، “تعلیم و تربیت به مثابه «بیلدونگ» در پدیدارشناسی هگل،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 26–47، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا