مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاریخی Currere به معنای گذر زندگی نامه ای در آثار نوفهم گرایی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, مطالعه تاریخی معنای Currere در آثار نوفهم گرایی می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل گفتمان بهره گرفته شد. واحد تحلیل گفتمان جمله و سطح تحلیل گفتمان در سطح تفسیر تعیین شد. با توجه به سوال های پژوهش, داده ها در چهار سطح معانی Currere, روش هایCurrere , مراحل Currere و بار سیاسی- اجتماعی Currere در آثار نوفهم گرایی طبقه بندی شدند. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که Currere در آثار نوفهم گرایی با معانی مختلفی مانند «گذر شخصی» یا «گذر زندگی نامه ای», برنامه درسی به عنوان عمل سیاسی, درگیری فرارونده در جهان, شکلی از تجربه زیست شده, تفکر درباره گذشته و نگاه به آینده, الگوی پژوهش برنامه درسی, کارآگاهانه با خود و دیگران, فهم پیچیده یا درک پیچیده درباره راستی آزمایی احتمال ها در برنامه های درسی حول محور جنسیت, فرهنگ, نژاد و قوم, در پرانتز و قلاب گذاشتن تجربه معلم و دانش, نائل آمدن به تجربه خود و دوباره نگریستن به تجربه مدرسه ای به کاررفته است. همچنین, داستان خود, خود پویشی و مطالعه خود ازجمله روش های درک برنامه درسی از دیدگاه نوفهم گرایان تبه شمار می روند. بار سیاسی و اجتماعی Currere در آثار نوفهم گرایی هم به معنای بازسازی فردی و هم بازسازی اجتماعی به کاررفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، مصطفی. (1394). تحلیل تاریخی Currere به معنای گذر زندگی نامه ای در آثار نوفهم گرایی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 5(2)، 44-61. SID. https://sid.ir/paper/218549/fa

    Vancouver: کپی

    قادری مصطفی. تحلیل تاریخی Currere به معنای گذر زندگی نامه ای در آثار نوفهم گرایی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1394؛5(2):44-61. Available from: https://sid.ir/paper/218549/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی قادری، “تحلیل تاریخی Currere به معنای گذر زندگی نامه ای در آثار نوفهم گرایی،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 5، no. 2، pp. 44–61، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button