مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارآمدی آن ها

صفحات

 صفحه شروع 417 | صفحه پایان 447

چکیده

 در سالیان اخیر, به آموزش درست زبان انگلیسی که در گستره زبان شناسی کاربردی قرار دارد, در مدار س ایران توجه ویژه ای شده است و از این رو, بررسی انگیزش هایی که در این زمینه تاثیرگذار است, می تواند در موفقیت دانش آموزان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی نقش موثری را ایفا کند. یک از این انگیزش ها, بررسی تا ثیر سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی بر خودکارامدی آن هاست. ازاین رو, بررسی رابطه سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارامدی آن ها در شهر مشهد, هدف اصلی این پژوهش است. دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم نواحی هفتگانه مشهد (تعداد 607 نفر) به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند که از میان آن ها تعداد 242 نفر بر اساس جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام پذیرفت. نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش, روش توصیفی پیمایشی است. دو پرسش نامه خودکارامدی و سرمایه فرهنگی به عنوان ابزار جمع آوری داده ها استفاده شدند. نرم افزارهای مورد استفاده برای بررسی های آماری SPPS نسخه 23 و Amos نسخه 23 اند. برای تحلیل داده ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد, میان سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارامدی آن ها رابطه ای معنا دار و مثبت وجود دارد. به عبارت دیگر, دبیرانی که سرمایه فرهنگی بالاتری دارند, خودکارامدترند که درنتیجه آن به موفقیت های بیشتری در آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان دست می یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده توکلی، فرزانه، پهلوان نژاد، محمدرضا، و قنسولی، بهزاد. (1395). بررسی رابطه سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارآمدی آن ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 6(2 )، 417-447. SID. https://sid.ir/paper/218620/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده توکلی فرزانه، پهلوان نژاد محمدرضا، قنسولی بهزاد. بررسی رابطه سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارآمدی آن ها. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1395؛6(2 ):417-447. Available from: https://sid.ir/paper/218620/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه حسن زاده توکلی، محمدرضا پهلوان نژاد، و بهزاد قنسولی، “بررسی رابطه سرمایه فرهنگی دبیران زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم با خودکارآمدی آن ها،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 6، no. 2 ، pp. 417–447، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218620/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button