مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

464
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت

صفحات

 صفحه شروع 927 | صفحه پایان 958

چکیده

 پژوهش حاضر بر آن hست تا به شیوه ای کیفی و کمی, نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان زبان انگلیسی را با درنظرگرفتن عامل جنسیتِ مدرس مورد کنکاش قرار دهد. در مرحله ی کیفی, شرکت کنندگان متشکل از 28 مدرس انتخاب گردید. انواع نوازه های دریافتی مدرسان به واسطه مصاحبه های نیمه ساختاریافته با آن ها, مورد بررسی قرار گرفت و پرسشنامه ای طراحی شد. پس از تأیید روایی و پایایی آن, پرسشنامه در اختیار 181 مدرس قرار داده شد و تفاوت نوازه های دریافتی مدرسان به لحاظ کمی مورد تحلیل واقع شد. یافته-های کیفی نشان داد که مدرسان زن در مقایسه با مدرسان مرد, نسبت به دریافت نوازه های غیرکلامی مثبت, کلامی غیرشرطی منفی و کلامی شرطی منفی حساس تر بودند. نتایج بخش کمی نیز نشان داد که میان بهره ی نوازه ای مدرسان زن و مرد از نظر حسی که در نتیجه ی دریافت انواع نوازه های غیرکلامی مثبت, عدم دریافت نوازه و کلامی شرطی منفی ایجاد می شود, تفاوت معناردار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیروزیان پوراصفهانی، آیدا، پیش قدم، رضا، و نادری، سمانه. (1398). مقایسه ی کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 9(3 )، 927-958. SID. https://sid.ir/paper/218645/fa

    Vancouver: کپی

    فیروزیان پوراصفهانی آیدا، پیش قدم رضا، نادری سمانه. مقایسه ی کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1398؛9(3 ):927-958. Available from: https://sid.ir/paper/218645/fa

    IEEE: کپی

    آیدا فیروزیان پوراصفهانی، رضا پیش قدم، و سمانه نادری، “مقایسه ی کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 9، no. 3 ، pp. 927–958، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218645/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا