مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 با توجه به اهمیت عوامل هیجانی و عاطفی در تدریس به ویژه تدریس زبان دوم, در این پژوهش کوشیدیم مفهوم نوازیدن (نوازش و نوازه) را بررسی کنیم. نیاز عاطفی انسان به نوازش فیزیکی در کودکی, در بزرگسالی بیشتر شکل نوازه معنوی و عاطفی به خود می گیرد. نوازه به معنی دیده شدن و به رسمیت شناختن ارزش های افراد است. در این پژوهش, ابتدا مفهوم نوازه را در روان شناسی و سپس در آموزش زبان دوم تبیین کردیم. آنگاه ضمن معرفی جدید انواع نوازه گر و نوازه شونده به افراطی, تفریطی و معتدل, کاربرد آن ها را در آموزش زبان نشان دادیم. زمانی که معلم با میزان نوازه گری خود و نوازه شوندگی شاگردان آشنایی نداشته باشد, تعامل موثر بین معلم و شاگرد حاصل نمی شود و حس ناراحتی ایجاد شده, ممکن است باعث از بین رفتن انگیزه مشارکت و یادگیری شاگردان شود. در پایان, ضمن تبیین کاستی های احتمالی این تقسیم بندی, پیشنهادهایی را برای انجام پژوهش های بیشتر ذکر کردیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیش قدم، رضا، و فرخنده فال، المیرا. (1395). از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 49(4 (پیاپی 30))، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/391940/fa

    Vancouver: کپی

    پیش قدم رضا، فرخنده فال المیرا. از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1395؛49(4 (پیاپی 30)):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/391940/fa

    IEEE: کپی

    رضا پیش قدم، و المیرا فرخنده فال، “از نوازش تا نوازه: نگاهی به مفهوم نوازیدن در آموزش زبان دوم،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 49، no. 4 (پیاپی 30)، pp. 1–13، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button