Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات درشعب بانک صادرات شهرستان اسفراین

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 89

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات درشعب بانک صادرات شهرستان اسفراین می باشد. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان رسمی شاغل در شعب بانک صادرات شهرستان اسفراین به تعداد 240 تشکیل می دهند که طبق جدول مورگان – کرجسی (1972) تعداد 138 نفر به عنوان حجم نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در تحقیق مورد نظر از دو پرسشنامه استاندارد بازارگرایی نارور و اسلاتر (1990) و نوآوری خدمات که ترکیبی از پرسشنامه های جیمنز-جیمنز و دیگران (2008), پنیادز (2006), پراجگو و سوهل (2006) (به نقل از چوپانی, 1390) می باشد, استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (جهت نمایش اطلاعات جمعیت شناختی) و آمار استنباطی استفاده شده است. با توجه به فاصله ای– عددی بودن متغیرهای پژوهش و از سوی دیگر نتیجه آزمون کلوموگروف – اسمرینوف جهت آزمون های استنباطی تحقیق از آزمون رگرسیون خطی استفاده گردید. نتیجه گیری: نتایج نشان داد بازارگرایی و مؤلفه های آن (مشتری گرایی, رقیب گرایی, پاسخگویی و رضایت مشتری) بر روی نوآوری خدمات بانکی تأثیر مثبت و معناداری دارد که در این بین نقش مؤلفه رقیب گرایی بیشترین و مؤلفه مشتری گرایی کمترین می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهری، سعیده، مهری، قدیره، و ایمانی، ملیحه. (1395). تأثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات درشعب بانک صادرات شهرستان اسفراین. مدیریت بازاریابی، 10(32 )، 77-89. SID. https://sid.ir/paper/218861/fa

    Vancouver: کپی

    مهری سعیده، مهری قدیره، ایمانی ملیحه. تأثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات درشعب بانک صادرات شهرستان اسفراین. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(32 ):77-89. Available from: https://sid.ir/paper/218861/fa

    IEEE: کپی

    سعیده مهری، قدیره مهری، و ملیحه ایمانی، “تأثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات درشعب بانک صادرات شهرستان اسفراین،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 32 ، pp. 77–89، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا