Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

894
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-واحد اراک)

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف: همزمان با ظهور اینترنت, بانک ها در چرخه عمر خود از مرحله سنتی عبور کرده و به مرحله بانکداری مدرن رسیده اند. به دنبال این گذار, بانک ها با تکنولوژی های بانکداری متعددی آشنا شدند. اما همواره دغدغه اصلی در استفاده از این تکنولوژی ها, سنجش میزان کیفیت آن ها و تاثیر آن, بر رضایت و وفاداری مشتریان بوده است. از این رو هدف این تحقیق ارائه مدلی است که توانایی سنجش کیفیت در هر نوع از تکنولوژی های بانکداری (خواه تکنولوژی هایی که هم اکنون در حال به کارگیری است, خواه تکنولوژی هایی که در آینده متولد خواهند شد) را داشته باشد.روش تحقیق: 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اراک به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی, به شناسایی ابعاد کیفیت خدمات بانکداری تکنولوژی محور در جامعه آماری پرداخته شد و سپس با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری, به بررسی تاثیر هر یک از متغیرها بر رضایت و وفاداری مشتریان در محیط نرم افزار لیزرل پرداخته شد. این تحقیق در فصل بهار سال 1391 انجام گرفت.نتایج: 8 بعد (سادگی, اطمینان, امنیت, سفارشی بودن, جامع بودن, راحتی, خدمات پشتیبانی و دانش کارکنان) به عنوان ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور شناسایی شدند. و در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از ابعاد هشت گانه بر رضایت و وفاداری مشتریان پرداخته شد.کاربردهای مدیریتی: با توجه به این که مدل تحقیق حاضر, بدون توجه به نوع تکنولوژی به کار گرفته شده در بانک, به شناسایی ابعاد کیفیت خدمات پرداخته است, قابلیت کاربرد برای هر نوع تکنولوژی را دارد و یک مدل کلی محسوب می شود.نوآوری پژوهش: این تحقیق مدلی کلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور را ارائه می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی زاده، نادره السادات، موجودی، امین، و قاسمی، پریا. (1392). ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-واحد اراک). مدیریت بازاریابی، 8(20)، 15-32. SID. https://sid.ir/paper/218897/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی زاده نادره السادات، موجودی امین، قاسمی پریا. ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-واحد اراک). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(20):15-32. Available from: https://sid.ir/paper/218897/fa

    IEEE: کپی

    نادره السادات نجفی زاده، امین موجودی، و پریا قاسمی، “ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری تکنولوژی محور از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی-واحد اراک)،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 20، pp. 15–32، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا