مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل مفهومی رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 28

چکیده

 رفتار مشتریان در هنگام خرید از اینترنت همانند مدل رفتار خرید سنتی, ناشی از یک سری عوامل فرهنگی, اجتماعی, فردی, روان شناختی و ... می باشد. محققان در طی چند سال گذشته رفتار خرید در محیط اینترنت را بررسی و ضمن شناسایی عوامل تاثیرگذار بر آن, مدل های مختلفی را برای رفتار مصرف کننده الکترونیکی طراحی نموده اند. هدف اولیه از این مقاله گردآوری و بررسی دیدگاه های مختلف به ظاهر نابرابر و ارائه یک مدل مفهومی یکپارچه از رفتار مصرف کننده الکترونیکی می باشد. این مقاله استدلالی بوده و بر پایه تجزیه و تحلیل و ترکیب و تلفیق ادبیات رفتار مصرف کننده استوار می باشد. یافته های این تحقیق نشان می دهد, با وجود طیف وسیع و تکراری تحقیقات و مطالعاتی که به بررسی رفتار مصرف کننده الکترونیکی پرداخته و می پردازند, هنوز هم حوزه هایی همچون, اعتماد, تعاملات الکترونیکی, تصویر ذهنی, عوامل برانگیزاننده, محرک ها و ... می توانند حوزه هایی ارزشمند برای بررسی رفتار مصرف کننده الکترونیکی باشند. این تحقیق با بهره گیری از ادبیات رفتار مصرف کننده الکترونیکی و تحقیقات تجربی گذشته و با ارائه چندین عامل جدید موثر بر رفتار این نوع مصرف کننده, ضمن کمک به خرده فروشان در فهم رفتار مصرف کننده الکترونیکی, یک مدل یکپارچه از رفتار مصرف کننده الکترونیکی را نیز ارائه نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شفیع زاده، حمید، سیدی، سیدایمان، و قاسمی دلارستاقی، ایمان. (1392). ارائه مدل مفهومی رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی. مدیریت بازاریابی، 8(19)، 13-28. SID. https://sid.ir/paper/218909/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع زاده حمید، سیدی سیدایمان، قاسمی دلارستاقی ایمان. ارائه مدل مفهومی رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(19):13-28. Available from: https://sid.ir/paper/218909/fa

    IEEE: کپی

    حمید شفیع زاده، سیدایمان سیدی، و ایمان قاسمی دلارستاقی، “ارائه مدل مفهومی رفتار مصرف کننده در خرید الکترونیکی،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 19، pp. 13–28، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button