مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر احترام و تفاهم بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مراجعان موسسات خدمات درمانی کوچک (مطالعه موردی: دندانپزشکی های شهر اراک)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 146

چکیده

 در پی شکل گیری ماهیت شدیدا رقابتی محیط کسب و کار امروز, شرکت های خدماتی در پی یافتن خلاقانه ترین و موثرترین ابزار جذب و حفظ مشتریان هستند. یکی از شیوه های مطرح شده در این زمینه, ایجاد روابط با کیفیت از طریق ارتباط بین فردی با مشتریان می باشد.هدف از این مقاله ارزیابی دو شیوه ایجاد رابطه بین فردی با مشتریان یعنی احترام و تفاهم و تاثیر آن ها بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مشتریان است.جامعه آماری تحقیق کلیه مراجعان دندانپزشکی های سطح شهر اراک در سال 1390 بوده است که تعداد 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین این تعداد توزیع شده و از این تعداد پرسشنامه, 199 عدد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده و ضریب پایایی این پرسشنامه 0.917 بوده که با پخش 30 پرسشنامه و با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است.با توجه به بررسی های به عمل آمده در آزمون فرضیه ها در این تحقیق مشخص شد که توجه و ارزش گذاری به ویژگی های خاص افراد تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده ندارد. درک مراجعان تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده دارد. مسوولیت پذیری در برابر مراجعان تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده دارد و همچنین تاثیر معناداری بین تفاهم و کیفیت ارتباط ادراک شده برقرار است.به دلیل محدودیت های مالی و زمانی تجزیه و تحلیل ها بر یک شهر متمرکز بوده و نمونه برآوردی فقط بر مراجعان شهر اراک متمرکز بوده است.نتایج این تحقیق برای موسسات خدماتی (علی الخصوص موسسات خدمات درمانی کوچک) که به دنبال یافتن استراتژی های موثر برای ایجاد کیفیت ارتباط با مشتری هستند کاربرد دارد. که برای ایجاد کیفیت ارتباط با مشتری می توان از استراتژی های مرتبطی مانند احترام و تفاهم با مشتری استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، حسن، جوانمرد، حبیب اله، و باجلان، اصغر. (1391). بررسی تاثیر احترام و تفاهم بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مراجعان موسسات خدمات درمانی کوچک (مطالعه موردی: دندانپزشکی های شهر اراک). مدیریت بازاریابی، 7(15)، 131-146. SID. https://sid.ir/paper/218977/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور حسن، جوانمرد حبیب اله، باجلان اصغر. بررسی تاثیر احترام و تفاهم بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مراجعان موسسات خدمات درمانی کوچک (مطالعه موردی: دندانپزشکی های شهر اراک). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(15):131-146. Available from: https://sid.ir/paper/218977/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسماعیل پور، حبیب اله جوانمرد، و اصغر باجلان، “بررسی تاثیر احترام و تفاهم بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مراجعان موسسات خدمات درمانی کوچک (مطالعه موردی: دندانپزشکی های شهر اراک)،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 15، pp. 131–146، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button