مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی GLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر ارتباطات دهان به دهان مشتریان بر خرید گوشی تولید داخلی(GLX G5)  است.روش: این پژوهش در شهر اصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش, متقاضیان(خرید گوشی) در شهر اصفهان است و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه, این تعداد با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغ بر 720 نفر می باشد. پایایی پرسش نامه های ارتباطات دهان به دهان و تمایل خریدگوشی GLX G5, توسط آزمون آلفای کرون باخ مورد ارزیابی و میزان آن به ترتیب برابر با 0.866 و 0.834 می باشد که میزان آن قابل قبول و بسیارخوب است.یافته ها: در این راستا 5 فرضیه (ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی- متخصص بودن منبع اطلاعات- مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی- ریسک روان شناختی) به وجود آمد, که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند.نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که ارتباطات دهان به دهان مشتریان یکی از منابع اصلی و تاثیرگذار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد .همچنین, استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گیرنده اطلاعات, میزان تاثیر این اطلاعات را تحت الشعاع قرار می دهد. در این تاثیر ریسک کارکردی محصول, اهمیت تخصص و ریسک روانشناختی, اهمیت تشابه منبع با گیرنده پیام را تعدیل می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامدارجویمی، احسان، و تابان، محمد. (1394). بررسی ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی GLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان. مدیریت بازاریابی، 10(29)، 41-54. SID. https://sid.ir/paper/219013/fa

    Vancouver: کپی

    نامدارجویمی احسان، تابان محمد. بررسی ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی GLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1394؛10(29):41-54. Available from: https://sid.ir/paper/219013/fa

    IEEE: کپی

    احسان نامدارجویمی، و محمد تابان، “بررسی ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی GLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 29، pp. 41–54، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button