Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1308
  • دانلود: 

    784
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش یافتن رابطه بین مسوولیت اجتماعی شرکت با توانمندی های دینامیک و مزیت رقابتی بنگاه است. مسوولیت اجتماعی استراتژیک با دیدگاه مبتنی بر منابع رابطه تگاتنگ دارد چرا که با تاثیرگذاری بر سرمایه فکری به عنوان بخش عظیمی از منابع ناملموس که جزء دارایی های ارزشمند، کمیاب، غیرقابل تقلید و غیرقابل جایگزین بنگاه ها می باشند، می تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بنگاه ایجاد نماید. این پژوهش که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی می باشد، با استفاده از پرسشنامه ای با طیف پنجگانه لیکرت، بر روی 208 نفر از مدیران ارشد شرکت های عضو گروه خودرو سازی سایپا که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند، اجرا شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از مباحث آمار استنباطی از جمله مدل معادلات ساختاری که خود شامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر است، استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش مبنی بر وجود رابطه مستقیم بین مسوولیت اجتماعی شرکت، سرمایه فکری و مزیت رقابتی پایدار، می توان استنباط نمود شرکت های عضو گروه خودرو سازی سایپا قادر بوده اند با رعایت و اجرای اصول و ابعاد مختلف مسوولیت اجتماعی شرکت ها در جهت مدیریت موثر و ارتقاء سرمایه های فکری خویش گام برداشته و باعث تمایز شرکت در بین سایرین شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 784 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1846
  • دانلود: 

    990
چکیده: 

امروزه کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به سمت صنایع خدماتی در حال حرکت هستند. در این راستا می توان به صنعت بیمه اشاره کرد که در شاخه های مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت می باشد. از سوی دیگر قدرت انتخاب مشتریان در بین سازمان های مختلف سبب افزایش رقابت در بازار این صنعت شده است. همچنین برای شرکت ها رضایت مشتریان کافی نمی باشد و به دنبال ایجاد وفاداری در مشتریان می باشند. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه بیمه گذاران بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه پارسیان شیراز می باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای بوده و داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته ای که از ترکیب چند پرسشنامه استاندارد بوده جمع آوری گردیده است. به منظور تحلیل داده ها و بررسی فرضیات پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که الگوی ارائه شده الگوی نظری مناسبی، به منظور بررسی تاثیر رفتاراخلاقی فروش بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. یافته های این پژوهش حاکی از این است رفتار اخلاقی فروش بر رضایت مشتری از فروشنده، اعتماد مشتری به فروشنده و تعهد مشتری به فروشنده تاثیر داشته است. همچنین نتایج حاکی از این موضوع بوده است که رفتار اخلاقی فروش به صورت غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر اعتماد، رضایت و تعهد بر وفاداری مشتری تاثیرگذار می باشد. به عبارت دیگر با بهبود رفتار اخلاقی فروش رضایت، تعهد و اعتماد مشتری به فروشنده افزایش می یابد، و از طریق این تاثیرات وفاداری مشتری به شرکت بیمه گذار افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1846

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 990 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    41-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    737
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارتباطات دهان به دهان مشتریان بر خرید گوشی تولید داخلی(GLX G5)  است.روش: این پژوهش در شهر اصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، متقاضیان(خرید گوشی) در شهر اصفهان است و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه، این تعداد با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغ بر 720 نفر می باشد. پایایی پرسش نامه های ارتباطات دهان به دهان و تمایل خریدگوشی GLX G5، توسط آزمون آلفای کرون باخ مورد ارزیابی و میزان آن به ترتیب برابر با 0.866 و 0.834 می باشد که میزان آن قابل قبول و بسیارخوب است.یافته ها: در این راستا 5 فرضیه (ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی- متخصص بودن منبع اطلاعات- مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی- ریسک روان شناختی) به وجود آمد، که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند.نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که ارتباطات دهان به دهان مشتریان یکی از منابع اصلی و تاثیرگذار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد .همچنین، استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گیرنده اطلاعات، میزان تاثیر این اطلاعات را تحت الشعاع قرار می دهد. در این تاثیر ریسک کارکردی محصول، اهمیت تخصص و ریسک روانشناختی، اهمیت تشابه منبع با گیرنده پیام را تعدیل می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 737

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    55-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1727
  • دانلود: 

    741
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد عینی پرداخت الکترونیک بر استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک با نقش واسطه ابعاد ذهنی پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت شهرستان ساری شکل گرفت. این تحقیق از بعد هدف کاربردی واز نظر روش توصیفی- پیمایشی و علی معلولی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان شعب بانک ملت سهرستان ساری می باشد که تعداد آنها نامحدود می باشد. پرسشنامه ها به صورت طبقه ای نسبی به صورت تصادفی بین 395 نفر بین از مشتریان توزیع گردید.داده ها توسط معادلات ساختاری و توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این بود که ابعاد عینی پرداخت الکترونیک بر استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک با نقش واسطه ابعاد ذهنی پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت شهرستان ساری تاثیر دارد. در این راستا تمام فرضیات تحقیق تایید شدند و در انتها به شعب بانک ملت شهرستان ساری پیشنهاداتی ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1727

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 741 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1444
  • دانلود: 

    736
چکیده: 

هدف از این تحقیق "ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در میان مشتریان بانک های دولتی و خصوصی مناطق 22 گانه شهر تهران" می باشد. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق دارای حجم نامحدود و شامل مشتریان بانک های دولتی و خصوصی مناطق 22 گانه شهر تهران می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 385 نفردر نظر گرفته شده است. جهت انتخاب نمونه آماری، از نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده گردید و با استفاده از پرسشنامه استاندارد که روایی آن از طریق فرمول cvr به تایید رسید و برابر 0.8 شد، مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. برای تعیین پایایی پرسش نامه ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.81 محاسبه گردید که حاکی از پایایی در سطح عالی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف- اسمیرنوف، آزمون دوربین واتسون و آزمون رگرسیون به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد، که حاکی از تاثیر متغیرهای اعتماد، تجربه استفاده از اینترنت، استفاده از دیگر خدمات بانک، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده بر پذیرش بانکداری اینترنتی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1444

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 736 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    85-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2315
  • دانلود: 

    950
چکیده: 

در ایران صنعت غذا با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می رسد به دلیل بکارگیری استراتژی نادرست در زمینه بازاریابی و تبلیغات و هم چنین کم توجهی و بی توجهی به ارزش های ناشی از نام تجاری معتبر و کم توجهی به دیدگاه مشتری است. حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه هنوز هم به عنوان یک رشته جوان دیده می شود. IMC می تواند به عنوان استراتژی هماهنگ کننده تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و دیگر فعالیت های تبلیغاتی تعریف شده و هدف آن فراهم کردن نظم و ترتیب، ثبات و حداکثر کردن تاثیر ارتباطات می باشد. در این مقاله سعی شده ضمن آشنایی و شناسایی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنایع غذایی، مناسب ترین کانال انتخاب شود. عناصر تشکیل دهنده اجزای مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه در قالب آمیخته ترفیع عمدتا دارای ماهیتی تصادفی، پویا، مبهم، نادقیق، کیفی و فازی بوده. با توجه به موضوع و هدفی که این تحقیق دنبال می کند و از آنجایی که غالبا مدیران ترجیحات و نظرات خود را بصورت اصطلاحات زبانی به جای مقادیر عددی بیان می کنند، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (F-AHP) مناسب ترین روش تجزیه و تحلیل داده ها شناخته شد. نتایج بدست آمده در این تحقیق حاکی از آن است که در بین ابزارهایIMC ، تبلیغات بالاترین رتبه را در میان سایر ابزارهای IMC در صنایع غذایی دارد و در اولویت بندی گزینه ها در بین کانال های تبلیغاتی رسانه های تبلیغاتی مانند رادیو و تلویزیون، در بین کانال های پیشبرد فروش برگزاری مسابقات، قرعه کشی ها و ارائه جوایز، در بین کانال های بازاریابی مستقیم بازاریابی با کاتالوگ و در بین کانال های روابط عمومی وقایع و رویدادهای مختلف، موثرترین ابزارهای ارتباطی در صنایع غذایی به شمار می آیند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2315

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 950 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    101-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1447
  • دانلود: 

    829
چکیده: 

هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خرید اینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شامل:دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم وتحقیقات، تهران مرکز و تهران جنوب نمونه ای به حجم 385 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استخراج شده از پرسشنامه های لین (2007)، چایلدرسا و همکاران (2001) مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. روایی پرسشنامه از طریق فرمول cvr به تایید رسید و برابر 0.78 شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ که برابر 0.88 شد مورد تصدیق قرار گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با بکارگیری نرم افزار SPSS حاکی از تاثیر متغیرهای سودمندی، سهولت استفاده و لذت بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی می باشد و همچنین تاثیر متغیر سهولت استفاده بر سودمندی است.از طرف دیگر اثبات گردید متغیر جنسیت نقش تعدیل کننده در رابطه بین سودمندی و نگرش، همچنین رابطه بین سهولت استفاده و نگرش دارد ولی به عنوان تعدیل کننده در رابطه بین لذت و نگرش عمل نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 829 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button