مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تأثیر قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد تجاری شرکت های بیمه (مطالعه تطبیقی بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی)

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 96

چکیده

 با توجه به نیاز شدید مؤسسات بیمه گذار به کسب مزیت رقابتی, پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه بین قابلیت های بازاریابی و مزیت رقابتی با عملکرد سازمانی بوده است. پژوهش از نظر ماهیت و هدف, کاربردی؛ از نظر نوع داده های گردآوری شده, کمّی و برحسب نتیجه, تبیینی است. جامعه آماری پژوهش, کارکنان شعب بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی استان قم و روش نمونه گیری, تصادفی ساده بوده است. به منظور بررسی برازش مدل های اندازه گیری از شاخص های آلفای کرونباخ, CR و AVE استفاده شد. برای تعیین برازش مدل ساختاری نیز از ضرایب معناداری Z و معیار R^2 استفاده شد. در این پژوهش سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفت که هر یک به کمک ضرایب مسیر و ضرایب معناداری Z از طریق نرم افزارهای PLS و SPSSآزمون شدند. نتایج آزمون ها حاکی از آن بود که متغیرهای مدل در نمونه مورد بررسی در شعب خدمات درمانی با مقادیر بالاتری نسبت به تأمین اجتماعی به هم مرتبط اند. از این رو چنین نتیجه حاصل شد که سرمایه گذاری در شناسایی و به کارگیری این قابلیت ها در این سازمان نسبت به تأمین اجتماعی نتیجه مطلوب تری در پی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرپور، محمود، نبی زاده مامانی، الناز، و دهقان چاچکامی، محدثه. (1395). مطالعه تأثیر قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد تجاری شرکت های بیمه (مطالعه تطبیقی بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی). مدیریت بازاریابی، 10(31 )، 83-96. SID. https://sid.ir/paper/219030/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرپور محمود، نبی زاده مامانی الناز، دهقان چاچکامی محدثه. مطالعه تأثیر قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد تجاری شرکت های بیمه (مطالعه تطبیقی بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1395؛10(31 ):83-96. Available from: https://sid.ir/paper/219030/fa

    IEEE: کپی

    محمود جعفرپور، الناز نبی زاده مامانی، و محدثه دهقان چاچکامی، “مطالعه تأثیر قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد تجاری شرکت های بیمه (مطالعه تطبیقی بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی)،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 31 ، pp. 83–96، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button