Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    955
  • دانلود: 

    951
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر تعدیلی ریسک ادراک شده و آگاهی مشتری از محصول بر رابطه بین رضایت مشتری با تمایل به خرید در تجربه یک محصول جدید است. با بهره گیری از روش آزمایشی با طرح عاملی2×2، (که هر یک از متغیرهای تعدیل گر آگاهی مشتری از محصول و ریسک ادراک شده از محصول، در دو سطح بالا/ پایین و کم/ زیاد تعریف شده اند) در بین 200 نفر از مشتریان فروشگاه در شهر آمل صورت گرفته است. داده های موردنیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه توسط اساتید این پژوهش تایید گردید. از آزمون های رگرسیون خطی ساده و چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است. نتایج آماری در حالت کلی مبین تاثیر مثبت رضایت مشتری (بعنوان عامل مستقل) بر تمایل به خرید و تاثیر تعدیلی ریسک درک شده و عدم تاثیر تعدیلی آگاهی مشتری از محصول بر رابطه رضایت مشتری با تمایل به خرید می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 955

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 951 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    17-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    709
  • دانلود: 

    849
چکیده: 

هدف این پژوهش ارائه الگوی مدیریت ارتباط با مشتری در حوزه بانکداری خرد می باشد. برای این منظور، پژوهشگر به شناخت ابعاد و مولفه های حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری خرد با استفاده از رویکرد کیفی پرداخته است. پس از آن که مدل نهایی با استفاده از کدگذاری انتخابی مشخص گردید، پژوهشگر به آزمون مدل و تحلیل عاملی تائیدی پرداخته است. ابزار جمع آوری داده مصاحبه عمیق و استفاده از پروتکل، با 30 خبره و مدیر ارشد نطام بانکی بوده و برای تحلیل داده های کمی از نرم افزارPLS استفاده شده است. پژوهشگر در مرحله کد گذاری باز ابتدا 100 کد را شناسایی و آنها را بر اساس نظر خبرگان و ادبیات نظری در 9 مقوله دسته بندی و در نهایت با استفاده از کد گذاری انتخابی مدل خود را ارائه نموده و در مرحله کمی با نرم افزار پی ال اس به تحلیل عاملی تاییدی پرداخته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 709

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 849 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    37-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    932
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

هدایای تبلیغاتی یکی از روش های نوین تبلیغات می باشد که سازمان ها به کارمندان و یا مشتریان خود کالاهایی را هدیه می دهند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر هدایای تبلیغاتی بر ارزیابی کلی مصرف کننده است. با استفاده از متغیرهای ماهیت هدیه، ماهیت محصول و تناسب ادراک شده به عنوان متغیر مستقل، و ارزیابی کلی مصرف کننده به عنوان متغیرهای وابسته، مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش، تحقیقی علی است که با به کارگیری ابزار پرسشتلمه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان محصولات ایرانسل در شهر اصفهان می باشند که به روش تصادفی ساده تعداد 159 نمونه قابل قبول جمع آوری گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهایSPSS و LISREL انجام شده و نتایج پژوهش نشان می دهد بین ماهیت محصول و ارزیابی کلی مصرف کننده رابطه معناداری وجود دارد؛ هم چنین ماهیت هدیه ی تبلیغاتی بر روی ارزیابی کلی مصرف کننده تأثیر مستقیمی دارد اما تناسب ادراک شده بین هدیه ی تبلیغاتی و محصول اثری بر روی ارزیابی کلی مصرف کننده ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 932

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    49-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1000
  • دانلود: 

    848
چکیده: 

سنجش کیفیت در سازمان های خدماتی، سنجشی است از این که تا چه اندازه، خدمت ارائه شده انتظارات مشتریان را برآورده می سازد. آگاهی از مفهوم کیفیت خدمت و تلاش برای بهبود آن، به ارائه ی خدمات با کیفیت منجر شده و از طریق افزایش سطح کیفیت خدمات می توان افزایش رضایت مندی مشتریان را انتظار داشت. هدف این تحقیق بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت خدمات بر رضایت استفاده کنندگان در خانه سالمندان می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، تمامی استفاده کنندگان از خدمات خانه های سالمندان تهران بوده اند که از میان آنها بصورت روش نمونه گیری تصادفی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. با استفاده از پرسشنامه استاندارد که پایایی آن 912/0 بود و روایی آن به صورت صوری و محتوا تأیید شد، داده های اولیه جمع آوری شد. طرح تحقیق از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود و از رگرسیون جهت تجزیه و تحلیل استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که فرضیات تحقیق مورد تأیید می باشند و مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت مناسب خدمات با رضایت استفاده کنندگان ارتباط مثبت دارد. در نهایت محققین پیشنهاد داده اند که رابطه بین کیفیت محیط فیزیکی و ادراک از تعامل میان ارائه دهنده و استفاده کننده از خدمات و هم چنین اثر دیگر استفاده کنندگان از خدمات بر ادراک از دریافت خدمات به عنوان تکمیل کننده نتایج تحقیق حاضر بررسی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1000

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 848 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    67-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    447
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

پژوهش حاضر، در حوزه رفتار مصارف کننده و با محوریت بازاریابی محصولات و مواد غذایی طرح و اجرا شده است. هدف اصلی پژوهش، ساختاریابی و اعتبارسنجی روابط یک الگوی نوین از نوهراسی ها و مشغولیت های غذایی و سبک های زندگی غذایی به عنوان پیش بین کننده های رضایت و وفاداری مشتریان فروشگاه های زنجیرهای سطح شهر تهران است. از نظر روش شناسی، این مطالعه از نوع پیمایشی و کاربردی بوده و مبتنی بر روش های توصیفی-زمینه یابی است. داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد سبک زندگی غذایی، صفات شخصیتی غذایی شامل مقیاس نوهراسی غذایی و مقیاس مشغولیت غذایی و هم چنین آزمون محقق ساخته رضایت و وفاداری مشتریان جمع آوری گردید. اعتبار محتوای عوامل با نظر خبرگان و اعتبار سازه آزمون با استفاده از روش های تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید گردید. نتایج پژوهش: یافته های پژوهش نشان داد که متغیرهای مطرح شده، پیش بین های مناسبی از رضایت و وفاداری مشتریان هستند. به گونه ای که می توان اذعان نمود سبک زندگی غذایی و صفات شخصیتی غذایی، به طور قابل توجهی الگوی رضایت مندی و وفاداری مشتریان را تبیین می نمایند. از محدویت های ذاتی پژوهش حاضر می توان از رویکرد نوین و پیچیده بکار گرفته شده در شناخت عوامل موثر رضایت مندی و وفاداری مشتریان حوزه موادغذایی به رغم وجود مشتریان پرشمار با انگیزه ها و سلایق متنوع فروشگاه های زنجیره ای اشاره نمود. کاربردهای مدیریتی و نوآوری پژوهش: نتایج این تحقیق با آزمون محرک های شناختی رضایت و وفاداری مشتریان موادغذایی و جنبه های رفتاری آنان، درک عمیقی در انگیزه و رفتار مشتریان فراهم می آورد که با توجه به رقابت شدید در صنایع غذایی، کاربردهای عملی مهمی برای مدیران بازاریابی و خرده فروشان موادغذایی در جهت اتخاذ تصمیمات درست و مقتضی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    83-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    730
  • دانلود: 

    843
چکیده: 

با توجه به نیاز شدید مؤسسات بیمه گذار به کسب مزیت رقابتی، پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه بین قابلیت های بازاریابی و مزیت رقابتی با عملکرد سازمانی بوده است. پژوهش از نظر ماهیت و هدف، کاربردی؛ از نظر نوع داده های گردآوری شده، کمّی و برحسب نتیجه، تبیینی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان شعب بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی استان قم و روش نمونه گیری، تصادفی ساده بوده است. به منظور بررسی برازش مدل های اندازه گیری از شاخص های آلفای کرونباخ، CR و AVE استفاده شد. برای تعیین برازش مدل ساختاری نیز از ضرایب معناداری Z و معیار R^2 استفاده شد. در این پژوهش سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفت که هر یک به کمک ضرایب مسیر و ضرایب معناداری Z از طریق نرم افزارهای PLS و SPSSآزمون شدند. نتایج آزمون ها حاکی از آن بود که متغیرهای مدل در نمونه مورد بررسی در شعب خدمات درمانی با مقادیر بالاتری نسبت به تأمین اجتماعی به هم مرتبط اند. از این رو چنین نتیجه حاصل شد که سرمایه گذاری در شناسایی و به کارگیری این قابلیت ها در این سازمان نسبت به تأمین اجتماعی نتیجه مطلوب تری در پی خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 843 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    97-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    552
  • دانلود: 

    760
چکیده: 

امروزه با گسترش روز افزون صنایع خدماتی، موضوع اقدامات بازاریابی برای حفظ و جذب مشتریان و برآورد نیازها و خواسته های آنها به مسئله مهمی برای سازمان ها و از جمله بانک ها تبدیل شده است. برای بررسی این ادعا در تحقیق حاضر تلاش شده است تا تأثیر اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند سازمانی در بانک های خصوصی شهر یزد مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. برای این منظور تعداد 512 نفر از مشتریان بانک های خصوصی هر سه منطقه شهر یزد را به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. با توجه به این که تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع همبستگی است از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شده است. نهایتا با استفاده از نرم افزارهای PLS و SPSS فرضیات تحقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این مطالعه سعی شد تا با بررسی مبانی نظری در خصوص محرک های کیفیت رابطه برند، ابعاد و مؤلفه ها، مدل مفهومی پژوهش ارائه شود و در مرحله بعد تاثیر ابعادهای اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت که براساس نتایج بدست آمده، مؤلفه هایی نظیر ارائه اطلاعات، کیفیت رابطه، انعطاف پذیری، شهرت و همدلی بر کیفیت رابطه برند، رابطه مثبت و معنادار دارند و متغیرهایی نظیر مشتری مداری، رابطه مداری کیفیت ارائه خدمات، بر کیفیت رابطه برند، رابطه ی معنادار مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 760 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    115-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1273
  • دانلود: 

    961
چکیده: 

در دهه گذشته زنجیره های تأمین یکپارچه و ایجاد انواع یکپارچگی ها در زنجیره تأمین از جهات بسیاری مورد پژوهش بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته اند. موفقیت هر زنجیره تأمینی در نهایت توسط مشتریان آن تعیین می شود. با توجه به نیازهای متنوع مشتریان امروزی در این پژهش تأثیر یکپارچگی زنجیره تأمین بر رضایت مندی مشتری توسط متغیرهای واسطه ای به اشتراک گذاری اطلاعات، مدیریت رابطه شرکا و منافع تجاری مورد مطالعه قرار گرفته است. و جهت آزمون فرضیه های ارائه شده با استفاده از نرم افزارهای Spss و Amos و روش های آمار مناسب به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است. نتایج بدست آمده نشان دهنده این مطلب بود که یکپارچگی زنجیره تأمین موجب تسهیل در به اشتراک اطلاعات در سراسر زنجیره تأمین می شود، که این امر هماهنگی و انسجام بیشتر شرکای زنجیره تأمین را در پی دارد، که در نتیجه این هماهنگی و انسجام، شرکا بهتر می توانند روابط شان را مدیریت کنند و از طرف دیگر به اشتراک گذاری اطلاعات میان اعضای زنجیره تأمین منافع تجاری مهمی را برای آنان به همراه دارد که این عوامل به نوبه خود موجب عملکرد هر چه بهتر زنجیره تأمین در افزایش رضایت مندی مشتری می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 961 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button