Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,142
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسوولیت عرضه کنندگان کالا و خدمات در قانون حمایت از مصرف کنندگان، حرکتی رو به جلو یا بازخوانی قواعد سنتی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 56

چکیده

 تصویب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 1388 و حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب 1386 نوید بخش ایجاد تحول اساسی در نظام مسوولیت ناشی از عیب تولید است. نظامی که در آن قواعد سنتی مسوولیت مدنی دستخوش تغییر شده و پیروی صرف از آن قواعد به دلیل لزوم رعایت منافع عمومی و حمایت از حقوق طرف ضعیف رابطه تعدیل شده است. موضوع این پژوهش تجزیه و تحلیل و ارزیابی قوانین یادشده در پرتو مطالعات تطبیقی است. در این راستا, نخست مبنای مسوولیت عرضه کنندگان کالا یا خدمات معیوب و سپس دامنه این مسوولیت مورد بحث و بررسی قرارداده ایم تا به این پرسش مهم پاسخ داده شود که نظام مسوولیت ناشی از عرضه کالا یا خدمات معیوب در حقوق موضوعه ایران چه تحولاتی یافته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی پور، ابراهیم، و پرتو، حمیدرضا. (1390). مسوولیت عرضه کنندگان کالا و خدمات در قانون حمایت از مصرف کنندگان, حرکتی رو به جلو یا بازخوانی قواعد سنتی. حقوق تطبیقی (نامه مفید)، 7 (17)(1 (85))، 37-56. SID. https://sid.ir/paper/219132/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی پور ابراهیم، پرتو حمیدرضا. مسوولیت عرضه کنندگان کالا و خدمات در قانون حمایت از مصرف کنندگان, حرکتی رو به جلو یا بازخوانی قواعد سنتی. حقوق تطبیقی (نامه مفید)[Internet]. 1390؛7 (17)(1 (85)):37-56. Available from: https://sid.ir/paper/219132/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عبدی پور، و حمیدرضا پرتو، “مسوولیت عرضه کنندگان کالا و خدمات در قانون حمایت از مصرف کنندگان, حرکتی رو به جلو یا بازخوانی قواعد سنتی،” حقوق تطبیقی (نامه مفید)، vol. 7 (17)، no. 1 (85)، pp. 37–56، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219132/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا