مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ابعاد سبک های تفکر و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 46

چکیده

 زمینه و هدف: این مطالعه, باهدف بررسی رابطه ی بین انواع سبک های تفکر وعملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت.روش بررسی: توصیفی از نوع همبستگی بود.جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بودکه بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مناسب وهم چنین با بهره گیری از.جدول مورگان 400نفرازکل جامعه به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر استفاده گردید. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون, tمستقل, رگرسیون جهت پیش بینی متغیر ملاک مورد تحلیل قرارگرفتند.یافته ها: نتایج نشان دادکه بین سبک تفکر درونی با عملکردتحصیلی (p=0.03, r=0.15) بین سبک تفکر بیرونی با عملکردتحصیلی (p=0.004, r=0.13)بین سبک تفکر محافظه کار باعملکرد تحصیلی دانشجویان (20.20±17.65) بین سبک تفکر آزاد اندیش باعملکردتحصیلی دانشجویان رابطه مثبت ومعناداروجودداشت.(p=0.004, r=0.19) همچنین میانگین نمرات پسران (20.20±17.65)از میانگین نمرات دختران (2.88±15.03) به شکل معنی داری بیشتر بود. (p=0.001)نتیجه گیری: با توجه به وجود ارتباط مثبت معنی دار بین سبک های تفکر و عملکرد تحصیلی دانشجویان, آموزش مهارت های تفکر به منظور ارتقاء آگاهی های دانشجویان در مورد سبک های تفکر ترجیحی خود و در نتیجه بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان, پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، یحیی، یوسف پور، نسرین، امیری، روشن، و قاسمی، سمانه. (1394). ارزیابی ابعاد سبک های تفکر و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(17)، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/219244/fa

    Vancouver: کپی

    صفری یحیی، یوسف پور نسرین، امیری روشن، قاسمی سمانه. ارزیابی ابعاد سبک های تفکر و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(17):38-46. Available from: https://sid.ir/paper/219244/fa

    IEEE: کپی

    یحیی صفری، نسرین یوسف پور، روشن امیری، و سمانه قاسمی، “ارزیابی ابعاد سبک های تفکر و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 17، pp. 38–46، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button