مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه مولفه های برنامه درسی و گرایش مولفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مساله های مقدار مرزی»

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 180

چکیده

 هدف اصلی مطالعه حاضر, تبیین مولفه های برنامه درسی بر اساس چارچوب نظری و گرایش مولفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مساله های مقدار مرزی» به منظور شناسایی مبانی نظری آموزش معادلات دیفرانسیل است. تحلیل محتوای این کتاب با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد نشان می دهد شرایط زمینه ای مولفان شامل مقوله «کاربرد معادلات دیفرانسیل» با زیر مقوله های «علاقه مند کردن دانشجویان» و «توجه به نیازهای اساسی دانشجویان» است که در این میان «نوآوری آموزشی» و استفاده از «فناوری» به عنوان شرایط مداخله گر تاثیرگذار هستند. مولفان با قرار گرفتن در شرایط فوق راهبردهای «تلفیق رویکردهای جبری, عددی و هندسی», «تلفیق ریاضی ورزی افقی و عمودی», «تلفیق آموزش معادلات دیفرانسیل و مدل سازی» و «تلفیق روش تدریس سنتی و مدرن» را اتخاذ می کنند. در نتیجه به کارگیری این راهبردها, پیامد «برنامه درسی تلفیقی» مطرح می شود. در واقع برنامه درسی تلفیقی در آموزش معادلات دیفرانسیل متضمن این مطلب است که مولفان این کتاب به نوعی درک از برنامه ریزی و تدوین کتاب درسی می پردازند که در دو سوی یک طیف از «ساختاری محض» تا «کاربست تخصصی و صنعتی» در نوسان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی فردین پور، یونس. (1395). مطالعه مولفه های برنامه درسی و گرایش مولفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مساله های مقدار مرزی». مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 7(14 )، 157-180. SID. https://sid.ir/paper/219548/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی فردین پور یونس. مطالعه مولفه های برنامه درسی و گرایش مولفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مساله های مقدار مرزی». مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1395؛7(14 ):157-180. Available from: https://sid.ir/paper/219548/fa

    IEEE: کپی

    یونس کریمی فردین پور، “مطالعه مولفه های برنامه درسی و گرایش مولفان کتاب «معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مساله های مقدار مرزی»،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 7، no. 14 ، pp. 157–180، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button