مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه تکلیف-مدار

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 34

چکیده

 مطالعه چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل (DE) خودگردان یکی از بحث های آموزش ریاضی در سطح آموزش عالی است. به این دلیل, پژوهشی طراحی شد که هدف اصلی آن, شناخت جامعیت و عمق درک و فهم دانشجویان از (DE) بود. در این مطالعه, 17 دانشجوی علوم پایه و مهندسی شرکت کردند و داده ها, با استفاده از روش مصاحبه تکلیف - مدار جمع آوری شد. در این مصاحبه ها, از دانشجویان خواسته شد که معادله دیفرانسیل داده شده را با رویکرد هندسی حل کرده و منحنی های جواب به دست آمده را با میدان شیب داده شده, منطبق نموده و دلیل انطباق را بیان کنند. تجزیه و تحلیل مصاحبه ها معلوم کرد که درک وجود ارتباط بین دستگاه های [y, f(y)] و [t, y(t)], تعداد ریشه های f(y)=0 و تعداد جواب های تعادل, ارتباط بین تعداد نقاط تقاطع نمودار f(Y) با محور افقی و تعداد جواب های تعادل, نقش دوگانه y, رابطه بین علامت f(Y) و یکنوایی منحنی های جواب, تنظیم خط فاز و بر چسب زدن جواب های تعادل, همگی از چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل بودند. با این آگاهی, علت وجود این چالش ها مورد بررسی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی فردین پور، یونس، و گویا، زهرا. (1394). واکاوی چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه تکلیف-مدار. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(12 )، 9-34. SID. https://sid.ir/paper/219558/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی فردین پور یونس، گویا زهرا. واکاوی چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه تکلیف-مدار. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(12 ):9-34. Available from: https://sid.ir/paper/219558/fa

    IEEE: کپی

    یونس کریمی فردین پور، و زهرا گویا، “واکاوی چالش های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه تکلیف-مدار،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 12 ، pp. 9–34، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button