مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش استدلال های ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 70

چکیده

 در حل مسایل ترکیبیات در ریاضی, تنوع روش های ترکیبیاتی برای اثبات قضیه ها و استفاده از ابزارهای مختلف برای ارائه راه حل های گوناگون, موجب می شود که مسیر استدلال های ترکیبیاتی به راه های ابتکاری شباهت بیشتری داشته باشند تا به یک رویه عمومی, مانند آنچه که در مباحثی مانند جبر یا آنالیز به چشم می خورد. این ویژگی موجب می شود که بسیاری از یادگیرندگان, با هدف به دست آوردن رویه های کلی, برای رده بندی مساله های ترکیبیاتی تلاش کنند. مشاهدات تجربی نشان می دهد که معمولا آنان در مسیر این تلاش, ابتدا مساله های ترکیبیاتی را دسته بندی می کنند و سپس, یک فرمول برای هر حالت به خاطر می سپارند. مشکل زمانی آشکار می شود که تعداد حالت ها بیش از حدی است که یادگیرنده بتواند از آن ها, به عنوان رویه ای کارآمد استفاده کند. مطالعه حاضر, در ادامه پژوهشی در خصوص یادگیری مباحث ترکیبیات است که با هدف شناسایی چگونگی توسعه تفکر ترکیبیاتی انجام شده است. در این مقاله, استفاده از استدلال های ترکیبیاتی در آموزش, به عنوان آخرین گام شناخته شده در تفکر ترکیبیاتی, مورد مطالعه قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، مانی. (1394). نقش استدلال های ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(12 )، 35-70. SID. https://sid.ir/paper/219560/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی مانی. نقش استدلال های ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(12 ):35-70. Available from: https://sid.ir/paper/219560/fa

    IEEE: کپی

    مانی رضایی، “نقش استدلال های ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 12 ، pp. 35–70، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button