مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی توسعه دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 98

چکیده

 اعضای هیات علمی دانشگاه در حرفه خود, با سه نقش عمده پژوهش, تدریس و خدمات درگیرند. تمرکز آموزش عالی بر پژوهش, موجب کم رنگ شدن تدریس در بین هیات علمی شده و اطلاعات اندکی در مورد چیستی و چگونگی توسعه دانش تدریسی در آموزش عالی, موجود است. از سوی دیگر دانش تدریس, نوعی از دانش عملی است و همین, باعث پیچیدگی مطالعه آن شده است. مدل های مختلفی برای بررسی دانش عملی تدریس ارائه شده که پژوهش حاضر, مبتنی بر مدل دانش محتوایی- تربیتی انجام شد که با ماهیت رشته ای بودن تدریس در آموزش عالی, مطابقت دارد. این پژوهش با هدف بررسی چگونگی توسعه دانش تدریسی استادان ریاضی و به روش پدیدارشناسی انجام شد و داده های آن, از طریق مصاحبه های نیمه ساختاری با تعدادی از مدرسان رشته ریاضی جمع آوری شد. نتایج این پژوهش نشان داد که اغلب مدرسان, از طریق الگوگیری, تکرار درس, جزوه ها و کتاب های ریاضی, دانشجویان, همکاران, تجربه های دوران دانشجویی, منابع و مستندات آموزشی و هدایت گری, دانش محتوایی- تربیتی خود را توسعه می دهد و مسیر این توسعه, از سمت دانش محتوایی به یادگیرنده است و توجه به این منابع در طول مسیر, برای توسعه دانش محتوایی- تربیتی, نیاز به عامل دیگری به نام تامل بر عمل دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکباز، عظیمه سادات. (1394). چگونگی توسعه دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(12 )، 71-98. SID. https://sid.ir/paper/219562/fa

    Vancouver: کپی

    خاکباز عظیمه سادات. چگونگی توسعه دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(12 ):71-98. Available from: https://sid.ir/paper/219562/fa

    IEEE: کپی

    عظیمه سادات خاکباز، “چگونگی توسعه دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 12 ، pp. 71–98، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button