مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: آسیب شناسی فعالیت های پرورشی و امور تربیتی از دیدگاه مربیان پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی شهر شیراز؛ ساخت و بررسی پرسشنامه آسیب شناسی (عنوان عربی: باثولوجیا النشاطات والأمور التربویة من وجهة نظر المدرسین التربویین فی مختلف المستویات الدراسیة بمدینة شیراز، صیاغة ودراسة استبیان باثولوجی)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 148

کلیدواژه

امور تربیتی (کلیدواژه عربی: الباثولوجیاQ2
الأمور التربویة)Q2

چکیده

 لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.   چکیده عربی:إن النشاطات التربویة تقام فی المدارس بغیة تربیة التلامیذ, والرؤیة السائدة هی أن هذه النشاطات تؤدی إلی تربیتهم دینیا وأخلاقیا. الهدف من تدوین هذه المقالة هو بیان باثولوجیا هذه النشاطات, وهذه الدراسة من شأنها أن تنیر الطریق لوضع برامج من قبل المخططین والمسؤولین, ومن هذا المنطلق قام الباحثون باختیار 273 مدرسا تربویا فی مختلف المستویات الدراسیة بمدینة شیراز فی إطار دراسة نظریة حیث تم اختیارهم بطریقة عشوائیة عنقودیة, وذلک بالاعتماد علی استبیان یتضمن 56 استفسارا أثبتت نتائج مطلوبة. وللإجابة عن الأسئلة اعتمد علی استفسارات بحثیة من اختبار التقییم المتکرر واختبار (T) للمجامیع المرتبطة والمستقلة, کما اعتمد علی تحلیل فاریانس أحادی الجانب. وقد أثبتت معطیات البحث أن الأضرار الموجودة تکون ناشئة من الهیکل التنفیذی وطریقة التنفیذ والدوافع المادیة والمعنویة للمدرسین, کما أثبتت وجود علاقة معتبرة بین المستوی التدریسی وبین عینات البحث بالنسبة إلی آرائهم حول هیکل البرامج وطریقة تنفیذها والدوافع المعنویة, ولکن الجنس والتخصص المهنی لا تربطهما أیة صلة مع الأبعاد الهیکلیة والتنفیذیة والدوافع المادیة والطاقات الإنسانیة والدوافع المعنویة. أما متغیر السن فی الأبعاد المذکورة فلیست له علاقة معتبرة والمتزوجون یتصفون بسلبیة أکثر من ناحیة النزعة المادیة.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مزیدی، محمد، ایران پور، ماه منیر، و خوشبخت، فریبا. (1392). عنوان فارسی: آسیب شناسی فعالیت های پرورشی و امور تربیتی از دیدگاه مربیان پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی شهر شیراز؛ ساخت و بررسی پرسشنامه آسیب شناسی (عنوان عربی: باثولوجیا النشاطات والأمور التربویة من وجهة نظر المدرسین التربویین فی مختلف المستویات الدراسیة بمدینة شیراز, صیاغة ودراسة استبیان باثولوجی). اسلام و پژوهش های تربیتی، 5(1 (پی در پی 9))، 127-148. SID. https://sid.ir/paper/220049/fa

    Vancouver: کپی

    مزیدی محمد، ایران پور ماه منیر، خوشبخت فریبا. عنوان فارسی: آسیب شناسی فعالیت های پرورشی و امور تربیتی از دیدگاه مربیان پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی شهر شیراز؛ ساخت و بررسی پرسشنامه آسیب شناسی (عنوان عربی: باثولوجیا النشاطات والأمور التربویة من وجهة نظر المدرسین التربویین فی مختلف المستویات الدراسیة بمدینة شیراز, صیاغة ودراسة استبیان باثولوجی). اسلام و پژوهش های تربیتی[Internet]. 1392؛5(1 (پی در پی 9)):127-148. Available from: https://sid.ir/paper/220049/fa

    IEEE: کپی

    محمد مزیدی، ماه منیر ایران پور، و فریبا خوشبخت، “عنوان فارسی: آسیب شناسی فعالیت های پرورشی و امور تربیتی از دیدگاه مربیان پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی شهر شیراز؛ ساخت و بررسی پرسشنامه آسیب شناسی (عنوان عربی: باثولوجیا النشاطات والأمور التربویة من وجهة نظر المدرسین التربویین فی مختلف المستویات الدراسیة بمدینة شیراز, صیاغة ودراسة استبیان باثولوجی)،” اسلام و پژوهش های تربیتی، vol. 5، no. 1 (پی در پی 9)، pp. 127–148، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button