مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی آثار اجتماعی و فرهنگی اصلاح هندسی معابر شهری، با مطالعه اصلاح هندسی معابر سطح منطقه 18 تهران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 معابر شهری, حلقه های واسط ورشته های ارتباطی بناها و سایر فضاهای شهری است, که اگر با دقت موردتوجه قرار گیرد, بیش ترین کارکرد را در زندگی شهری داشته و همچنین حیاتی ترین نقش ها را برای پویایی یک شهر رقم می زند. یک طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری, بسیاری از مشکلات توسعه ای وزیست محیطی و معضلات روانی و اجتماعی را در شهرکاهش می دهد. روان سازی جریان ترافیک و لذت بخش نمودن گشت و گذار و تحرک در شهر به واسطه طراحی هندسی الهام بخش و صحیح, امکان پذیر است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات ارزیابی آثار اجتماعی وفرهنگی پروژه های شهری است, که به ارزیابی آثار اجتماعی و فرهنگی اصلاح هندسی معابر شهری منطقه 18 تهران می پردازد, روش انجام این پژهش روش کمی پیمایشی و اسنادی است و تکنیک جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است و در مواردی برای توصیف اقدام مداخله ای از تکنیک های مصاحبه و مشاهده نیز استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را ساکنان اطراف پروژه تشکیل می دهند که از 200 نفر از آنها از طریق ابزار پرسشنامه اطلاعات جمع آوری شده است. با توجه به نتایج تحقیق, 20 پیامد در چهار بخش اجتماعی و فرهنگی, زیست محیطی, اقتصادی و دید و منظر شهری شناسایی شده است. نتایج آزمون فریدمن نیز نشان می دهد که در بین پیامدهای شناسایی شده, توجه به نیازهای اقشار خاص (معلولان, سالمندان, کودکان) با میانگین رتبه 13.37 اولویت اول, کاهش منازعات بین رانندگان و مردم با میانگین رتبه 12.15 اولویت دوم, تقویت قانون مندی در بین رانندگان با میانگین رتبه 12.01 اولویت سوم, افزایش سطح رضایت شهروندان با میانگین رتبه 11.94 اولویت چهارم, کاهش خسارت مالی ناشی از تصادفات با میانگین رتبه 11.85 اولویت پنجم را دارا هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، علی، منصوری، فردین، و آمویی، محمدرضا. (1395). ارزیابی آثار اجتماعی و فرهنگی اصلاح هندسی معابر شهری, با مطالعه اصلاح هندسی معابر سطح منطقه 18 تهران. پژوهش و برنامه ریزی شهری، 7(25)، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/220110/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی علی، منصوری فردین، آمویی محمدرضا. ارزیابی آثار اجتماعی و فرهنگی اصلاح هندسی معابر شهری, با مطالعه اصلاح هندسی معابر سطح منطقه 18 تهران. پژوهش و برنامه ریزی شهری[Internet]. 1395؛7(25):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/220110/fa

    IEEE: کپی

    علی ایمانی، فردین منصوری، و محمدرضا آمویی، “ارزیابی آثار اجتماعی و فرهنگی اصلاح هندسی معابر شهری, با مطالعه اصلاح هندسی معابر سطح منطقه 18 تهران،” پژوهش و برنامه ریزی شهری، vol. 7، no. 25، pp. 85–104، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button