مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه کیفی شیوه های فریبکاری رسانه و آثار آن درخانواده

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 106

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی کیفی شیوه ها و آثار فریبکاری رسانه در خانواده انجام شد. روش تحقیق کتابخانه ای و اسنادی و ابزار گردآوری اطلاعات, یادداشت برداری بود. برای گردآوری اطلاعات, کتب نظری درباره ی رسانه و مطالعات انتقادی, مقالات علمی-پژوهشی و علمی-تخصصی و ترجمه ی متون تخصصی بررسی و واکاوی شد. یافته ها در سه بخش فریبکاری رسانه در نحوه ی پوشش خبری و انتقال آن به مخاطبان, اثرگذاری بر سبک زندگی اعضای خانواده و راهکارهای برون رفت خانواده از مسئله ی فریبکاری رسانه دسته بندی و ارائه شد. شیوه های پوشش دادن اخبار و نحوه ی انتقال آن به مخاطبان, تأثیر عمده ای بر فریب مخاطبان دارد؛ به گونه ای که فنون خبری مؤثر بر فریب شامل: سابقه نویسی, ارائه ی نمایشی اطلاعات سری, نشت هدایت شونده, ماساژ پیام, حذف, کلی بافی, زمان بندی ارائه ی پیام, قطره چکانی, ایجاد موج خبری, تبخیر, ارائه ی دروغ بزرگ, نشان دادن سانسور به طور غیرمستقیم, دست چین کردن پیام, ساختن دشمن فرضی, مبالغه, اثر تلقیح و استفاده از تصاویر خشونت آمیز درباره ی زنان و کودکان و. . . است. در مبحث فریبکاری رسانه و اثرگذاری آن بر سبک زندگی خانواده, نتایج نشان داد که رسانه ها با شکل دادن به آگاهی کاذب مخاطبان, گسترش و نمایش تضاد طبقاتی, ایجاد حس ازخودبیگانگی, قهرمان سازی, دستکاری مفاهیم جنسیتی, خدمت به صاحبان سیاست و اقتصاد و ایجاد تغییرات فرهنگی موجب تغییر در سبک زندگی فردی و خانوادگی مخاطبان می شوند. همچنین, رسانه ها گاهی قواعد اخلاقی خانواده را تهدید می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، فائزه. (1397). مطالعه کیفی شیوه های فریبکاری رسانه و آثار آن درخانواده. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 8(31 (پیاپی 53) )، 81-106. SID. https://sid.ir/paper/220472/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور فائزه. مطالعه کیفی شیوه های فریبکاری رسانه و آثار آن درخانواده. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1397؛8(31 (پیاپی 53) ):81-106. Available from: https://sid.ir/paper/220472/fa

    IEEE: کپی

    فائزه تقی پور، “مطالعه کیفی شیوه های فریبکاری رسانه و آثار آن درخانواده،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 8، no. 31 (پیاپی 53) ، pp. 81–106، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button