مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی هوش اخلاقی با ابعاد اعتمادآفرینی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قم

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی رابطه ی هوش اخلاقی با ابعاد اعتمادآفرینی مدیران و روش آن ازنظر هدف های کاربردی و به لحاظ شیوه ی جمع آوری داده ها, توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری این پژوهش مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قم و نمونه ی آماری 84 نفر بودند که بر اساس جدول مورگان, به شیوه ی تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها دو پرسش نامه ی استاندارد هوش اخلاقی لینک و کیل با چهار مؤلفه ی درستکاری, مسئولیت پذیری, گذشت و دلسوزی, با پایایی 86/0 و پرسش نامه ی اعتمادآفرینی (اسماعیلی و همکاران) با ابعاد اعتماد راسخ, اعتماد مبتنی بر صداقت, اعتماد فراگیر, اعتماد پایدار و اعتماد متقابل با پایایی 82/ 0 بر اساس آلفای کرانباخ بود. تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس روش های آمار توصیفی و استنباطی در حد آزمون همبستگی گشتاوری پیرسون وT برای معنی داری رابطه ی دو متغیر نشان داد: 1. بین هوش اخلاقی و اعتمادآفرینی مدیران دانشگاه در سطح 0. 99 رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد؛ 2. بین هوش اخلاقی و اعتماد راسخ, اعتماد مبتنی بر صداقت, اعتماد فراگیر, اعتماد پایدار و اعتماد متقابل رابطه ی مثبت و معنی داری در سطح اطمینان 99/0 وجود دارد. برخورداری مدیران دانشگاه ها از هوش اخلاقی, زمینه ساز اعتمادآفرینی و موجببهبودمزیترقابتیواطمینانخاطردر افزایش رضایت و درنتیجه ماندگاری بیشتر و افزایش کارایی می شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فضل الهی قمشی، سیف اله، و کریمیان، حسین. (1396). رابطه ی هوش اخلاقی با ابعاد اعتمادآفرینی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قم. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 7(26 (پیاپی 48) )، 111-134. SID. https://sid.ir/paper/220527/fa

    Vancouver: کپی

    فضل الهی قمشی سیف اله، کریمیان حسین. رابطه ی هوش اخلاقی با ابعاد اعتمادآفرینی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قم. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1396؛7(26 (پیاپی 48) ):111-134. Available from: https://sid.ir/paper/220527/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله فضل الهی قمشی، و حسین کریمیان، “رابطه ی هوش اخلاقی با ابعاد اعتمادآفرینی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قم،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 7، no. 26 (پیاپی 48) ، pp. 111–134، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button