مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به عناصر برنامه ی درسی در کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی و تعیین عناصر برنامهٔ درسی براساس کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی است. پژوهش حاضر با بهره گیری از رویکرد کیفی و با روش توصیفی تحلیلی انجام شده و با استفاده از منابع موجود و در دسترس به توصیف و تحلیل عناصر برنامهٔ درسی در کتابمفاتیح الحیاة پرداخته است. در این راستا براساس تعاریف عناصر برنامهٔ درسی, چهار عنصر اهداف, محتوا, روش و ارزشیابی به عنوان مؤلفه های اساسی در برنامه ریزی درسی انتخاب شدند. سپس کتاب مفاتیح الحیاة بررسی شد تا مشخص شود, در این کتابِ سرشار از مبانی و اندیشه های اسلامی, چه مباحثی را می توان در برنامهٔ درسی پیاده ساخت. حاصل پژوهش در بُعد اهداف نشان داد, هدف های مهمی که باید در تعلیم وتعلّم مدنظر قرار گیرند, شامل هدف های شناختی, اجتماعی, سیاسی, اقتصادی, زیستی جسمانی, اخلاقی و اعتقادی است. این هدف ها ازطریق آموزش علوم دینی, قرآن, حدیث, فقه, شعر دینی, مهارت اجتماعی, احکام عبادی, حرفه و صنعت, ورزش و تفریح های سالم, بهداشت جسم و روان و بهداشت محیط زیست تحقق می یابند. همچنین, بر تفکر و تدبر, گفت وگوی علمی, پرسشگری, تشکل های علمی, مشورت و گردشگری به عنوان روش های تدریس تأکید شد. درنهایت, مباحث مهم چهارمین عنصر, یعنی مؤلفهٔ ارزشیابی, آسان گیری و مدارا و پرهیز از سخت گیری با فراگیران بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدشفیع، محبوبه، امینی، مهرنوش، و میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1395). نگاهی به عناصر برنامه ی درسی در کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 6(23 (پیاپی 45) )، 57-88. SID. https://sid.ir/paper/220555/fa

    Vancouver: کپی

    محمدشفیع محبوبه، امینی مهرنوش، میرشاه جعفری سیدابراهیم. نگاهی به عناصر برنامه ی درسی در کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1395؛6(23 (پیاپی 45) ):57-88. Available from: https://sid.ir/paper/220555/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه محمدشفیع، مهرنوش امینی، و سیدابراهیم میرشاه جعفری، “نگاهی به عناصر برنامه ی درسی در کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 6، no. 23 (پیاپی 45) ، pp. 57–88، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220555/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button