مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس با ویژگی های شهروند خوب برای جامعه ایران

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 123

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های شهروند خوب در جامعه ایران و همچنین بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس با این ویژگی ها از دیدگاه معلمان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صورت گرفته است. روش تحقیق حاضر, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دبیران دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در تمامی رشته ها در شهرستان الیگودرز به تعداد 425 نفر بوده که بر اساس جدول مورگان تعداد 201 نفر به تصادف انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها, از پرسشنامه محقق ساخته 28 سوالی با مقیاس پنج درجه ای در سه مولفه حوزه دانش, نگرش و توانایی مدنی شهروند خوب استفاده شد. جهت تعیین روایی از نظر استادان رشته برنامه ریزی درسی استفاده شد و روایی ابزار از نظر آنها مورد تایید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.83 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در جریان تحقیق از هر دو بخش آمار توصیفی, استنباطی و آزمون آماری خی دو استفاده شد. نتایج نشان داد که اکثر معلمان ,ویژگی های مطرح شده را به عنوان ویژگی های یک شهروند خوب برای جامعه ایران در حوزه دانش, نگرش و توانایی مدنی قلمداد کرده اند. همچنین برنامه های درسی دوره متوسطه از دیدگاه معلمان انطباق کمی با ویژگی های یک شهروند خوب دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، خلیل، و غضنفری، مریم. (1390). بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس با ویژگی های شهروند خوب برای جامعه ایران. روانشناسی تربیتی، 2(2 (پیاپی 6))، 107-123. SID. https://sid.ir/paper/221041/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری خلیل، غضنفری مریم. بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس با ویژگی های شهروند خوب برای جامعه ایران. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 6)):107-123. Available from: https://sid.ir/paper/221041/fa

    IEEE: کپی

    خلیل غفاری، و مریم غضنفری، “بررسی میزان انطباق برنامه های درسی مدارس با ویژگی های شهروند خوب برای جامعه ایران،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 107–123، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button