Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی (عنوان عربی: تفسیر آیة الوقایة بتوجّه تربوی)

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 109

کلیدواژه

اصول تربیتی (کلیدواژه عربی: الآیة 6 من سورة التحریمQ2
الاصول التربویة)Q2

چکیده

 چکیده فارسی:یکی از مهم ترین کارکردهای آیات قرآن, تربیت و تهذیب نفوس است. از این رو, تفسیر قرآن با رویکرد تربیتی یکی از غنی ترین رویکردهای تفسیری است. این رویکرد با توجه به اهداف تربیت دینی, که همان ایجاد رفتار صحیح, حذف رفتار ناصحیح و نیز اصلاح برخی رفتارها است, در صدد است تا با الهام از قرآن این اهداف را تحقق و تعالی بخشد. قرآن کریم هم در سبک و ساختار بیان و هم در درون مایه و محتوایش, منبع مهمی برای مربیان و متربیان است. این مقاله می کوشد با اندیشه در آیه ششم سوره تحریم و با توجه به اصول و روش های تربیت دینی, به آنچه این آیه بدان اشاره دارد و یا می تواند الهام بخش آن باشد, دست یابد. نویسندگان امیدوارند که نوع نگاه عرضه شده, تعالی بخش حرکت در جهت ساماندهی رویکرد تربیتی در تفسیر باشد. چکیده عربی:من أهم معطیات الآیات القرآنیة هو تأثیرها فی تربیة النفوس و تهذیبها. و من هنا یُعَدّ تفسیر القرآن فی اتجاه تربوی من اثری المناهج والاتجاهات التفسیریة. إنّ هذا الاتجاه و فی ضوء الاهداف التی تتطلع إلیها التربیة الدینیة و هی بناء السلوک القویم والتخلّص من السلوکیات الذمیمة والمغلوطة و کذلک تهذیب بعض الأعمال والممارسات تحرص علی الاستعانة بالقرآن فی سبیل تحقیق هذه الأهداف والارتقاء بها. إنّ القرآن کنز ثرّ و مصدر غنی لکلٍ من المعلّم والمتعلّم سواء فی اسلوب بیانه و صیاغاته أم فی مضامینه و معانیه یحاول هذا البحث من خلال إجالة النظر فی الآیة السادسة من سورة التحریم, و فی ضوء اصول التربیة الدینیة و أسالیبها تحقیق ما تشیر إلیه الآیة الکریمة أو ما یمکن ان توحی به و ما یُستلهم منها. نأمل ان تکون طبیعة الرؤیة المطروحة فی بحثنا هذا مدعاة لبناء منهج أو توجّه تربوی فی التفسیر.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسعدی، علی، شاکر، محمدکاظم، و حسینی زاده، سیدعلی. (1394). عنوان فارسی: تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی (عنوان عربی: تفسیر آیة الوقایة بتوجّه تربوی). مطالعات تفسیری، 6(24)، 93-109. SID. https://sid.ir/paper/221688/fa

    Vancouver: کپی

    اسعدی علی، شاکر محمدکاظم، حسینی زاده سیدعلی. عنوان فارسی: تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی (عنوان عربی: تفسیر آیة الوقایة بتوجّه تربوی). مطالعات تفسیری[Internet]. 1394؛6(24):93-109. Available from: https://sid.ir/paper/221688/fa

    IEEE: کپی

    علی اسعدی، محمدکاظم شاکر، و سیدعلی حسینی زاده، “عنوان فارسی: تفسیر آیه وقایه با رویکرد تربیتی (عنوان عربی: تفسیر آیة الوقایة بتوجّه تربوی)،” مطالعات تفسیری، vol. 6، no. 24، pp. 93–109، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221688/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا