مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه رسانه چیست؟

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 150

چکیده

 دانش جدید و میان رشته ای فلسفه رسانه (Media Philosophy) حدود ده سال است که در کشورهایی از قبیل آلمان, و آمریکا مورد توجه محققان علوم فلسفی, اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است. اینکه این دانش خود از میان رشته ها و علوم دیگر به طور طبیعی متولد شده و یا به تلقیح برخی علوم با یکدیگر با انتظارات معینی به وجود آمده است, بحث جداگانه ای لازم دارد که در هر صورت, باعث مطرح شدن مسایل جدیدی در حوزه ارتباطات و رسانه های جدید شده است.جایگاه فلسفه رسانه و نسبت آن با تقسیمات اساسی فلسفه, ماهیت فلسفه رسانه و توجه به هویت و روش و مسایل این دانش, و همچنین, خانواده فلسفه رسانه و بستگان آن دانش, و در نهایت, فلسفه رسانه گسترش مرزهای دانش و یا ضرورتی بومی, محورهای اصلی این نوشته را تشکیل می دهد.در تبیین جایگاه دانش فلسفه رسانه, دو تقسیم اصلی فلسفه به فلسفه مطلق و فلسفه مضاف, و فلسفه قاره ای و فلسفه تحلیلی عنوان خواهد شد, و نسبت دانش فلسفه رسانه در اقسام آن بررسی و نتایج آن ارائه خواهد شد. سپس, در بحث ماهیت دانش فلسفه رسانه, نسبت این دانش جدید با معرفت های درجه اول و درجه دوم و فلسفه های مضاف مورد توجه قرار خواهد گرفت و به دنبال آن روش معتبر این علم تبیین خواهد شد. در ادامه نوشته, تقسیم بندی مهم فلسفه رسانه به فلسفه نظری رسانه و فلسفه عملی رسانه و شرح اقسام آن مطرح خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدحسن. (1390). فلسفه رسانه چیست؟. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 1(1)، 123-150. SID. https://sid.ir/paper/222399/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدحسن. فلسفه رسانه چیست؟. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1390؛1(1):123-150. Available from: https://sid.ir/paper/222399/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن حسینی، “فلسفه رسانه چیست؟،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 1، no. 1، pp. 123–150، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button