مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه میان نگرش سیاسی، اعتماد به رسانه ملی، مخاطبان فعال، و گرایش دانشجویان دانشگاه های تهران به شبکه های اجتماعی مجازی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 63

چکیده

 «رسانه های اجتماعی» عنوانی است که چندین سال است به مجموعه سایت ها و ابزارهای ایجاد شده بر پایه رسانه های نوین و در فضای مجازی, از قبیل شبکه های ارتباطی و اینترنت و تلفن همراه, اطلاق می شود. در سال های اخیر شبکه های اجتماعی, نسبت به دیگر رسانه های اجتماعی, رشد چشم گیری داشته و توانسته اند مخاطبان انبوه و ناهمگونی را در سراسر جهان جذب کنند. شواهد در ایران نشان می دهد که, به رغم فیلتر بودن برخی از مهم ترین شبکه های اجتماعی, اقبال کاربران به این شبکه ها به شکلی تصاعدی رو به افزایش است. تمرکز اصلی این پژوهش بر «فیس بوک» به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی بوده و محقق با هدف تبیین عوامل موثر بر گرایش به این شبکه در میان دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران, و ضمن استفاده از روش پیمایش و تدوین پرسش نامه, به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته است.نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین فعال بودن مخاطبان و اعتماد به رسانه های خبری داخلی و گرایش به فیس بوک رابطه وجود دارد. همچنین فرضیه «رابطه میان گرایش سیاسی و گرایش به فیس بوک» در این پژوهش تایید نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مجتبی، و نوری مرادآبادی، یونس. (1391). بررسی رابطه میان نگرش سیاسی, اعتماد به رسانه ملی, مخاطبان فعال, و گرایش دانشجویان دانشگاه های تهران به شبکه های اجتماعی مجازی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 2(2)، 39-63. SID. https://sid.ir/paper/222419/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مجتبی، نوری مرادآبادی یونس. بررسی رابطه میان نگرش سیاسی, اعتماد به رسانه ملی, مخاطبان فعال, و گرایش دانشجویان دانشگاه های تهران به شبکه های اجتماعی مجازی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1391؛2(2):39-63. Available from: https://sid.ir/paper/222419/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی امیری، و یونس نوری مرادآبادی، “بررسی رابطه میان نگرش سیاسی, اعتماد به رسانه ملی, مخاطبان فعال, و گرایش دانشجویان دانشگاه های تهران به شبکه های اجتماعی مجازی،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 2، no. 2، pp. 39–63، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222419/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button