مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,408
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تلویزیون در حوزه نقد و شیوه مناظره

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 47

چکیده

 رسانه ها با انتقال ارزش ها, هنجارها, و الگوها به مخاطبان باعث هم نوایی و هم سویی و تجانس فکری و عملی افراد جامعه می شوند. به عبارت دیگر, از آن جا که امروزه افراد اجتماع به طور گسترده ای با رسانه ها در ارتباط اند, از طریق آنها می اندیشند, دنیا را از رهگذر آنها می شناسند, و رفتارهای خود را بر اساس الگوهای برگرفته از آنها سامان می دهند. در این زمینه, تلویزیون, ورای نقش رسانه ای اش, جایگاه خاص و نقش عمده ای در جامعه ایران دارد و همین مبنای تمرکز بر آن پیش زمینه عملیاتی کردن موضوع مقاله شده است؛ زیرا امروزه تلویزیون در هر خانه ای حضور پرقدرت دارد و این به سبب جذابیت آن است.یکی از موضوعات مرتبط با ماهیت عملکردی تلویزیون حوزه نقد است. نقد را به صورت های متفاوت می توان در تلویزیون نمایاند که برگزاری جلسات مناظره یکی از آنهاست. در این میان, برای دست یابی به هر هدفی, شناخت ماهیت آن موضوع اهمیت زیادی دارد. در مورد مناظره در تلویزیون نیز فهم نقد در ابتدا و شناخت توانایی و ظرفیت تلویزیون در حوزه روش های آن, از جمله مناظره, بسیار مهم است. در این مقاله, بر اساس مدل های نظری انباشتی و شناختی بر پایه چهارچوب کاشت, نقش تلویزیون با توجه به تبیین مفهوم نقد و مباحث مربوط به آن و شیوه مناظره در حکم ابزاری آگاهی بخش بررسی شده است.یافته ها بر اساس بررسی کارشناسی و اسنادی با رویکرد استنباطی و تحلیلی در ابتدا حکایت از لزوم شناخت نقد دارد, بدین مفهوم که نقدی نقد محسوب می شود که به مبانی و یا نتایج یک موضوع مربوط شود وگرنه نقد به حساب نمی آید. از طرف دیگر و در مرحله بعد, مناظره در حکم یک مجرا و یک منشا عملیاتی شدن نقد باید معطوف به موضوعی مشخص و جزئی باشد و در آن ویژگی ها و مولفه های نظریه نقد با توجه به تلویزیون در حکم ابزاری آگاهی بخش و اطلاع رسان در گستره عمومی و هماهنگ با مصالح و منافع عمومی لحاظ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسنی فر، عبدالرحمن، و ابوالحسنی، الهه. (1390). بررسی نقش تلویزیون در حوزه نقد و شیوه مناظره. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 1(2)، 21-47. SID. https://sid.ir/paper/222421/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی فر عبدالرحمن، ابوالحسنی الهه. بررسی نقش تلویزیون در حوزه نقد و شیوه مناظره. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1390؛1(2):21-47. Available from: https://sid.ir/paper/222421/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرحمن حسنی فر، و الهه ابوالحسنی، “بررسی نقش تلویزیون در حوزه نقد و شیوه مناظره،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 1، no. 2، pp. 21–47، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222421/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا