مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه اجتماعی و تمایل به مدگرایی در جوانان (با تاکید بر فیس بوک)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 138

چکیده

 نخستین هدف طراحان مد در تمامی کشورها کسب درآمد بیشتر و ایجاد جامعه ای مصرف گرا است. اگر سیاست مدارانی در اروپا و آمریکا, از این سیاست ها حمایت می کنند به علت در اختیار گرفتن افکار و محدود کردن آینده نگری خصوصاً جوانان و مشغول کردن ایشان به فرعیات زندگی و توجه نکردن به اتفاقات سیاسی و اجتماعی است. تحقیق حاضر, با روش کمی انجام شده و اطلاعات با استفاده از توزیع پرسشنامه دربین مراجعین به مجتمع های فرهنگی بنیاد رودکی در فاصله سنی 35-18 سال, تعداد جامعه نمونه 210 پاسخگو بوده است؛ صورت پذیرفته است. در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخت با روایی 84/0 درصد بین جامعه نمونه توزیع شده است, یافته های پژوهش نشان داده ا ند تاثیر پذیری جامعه آماری از تبلیغات و مدهای موجود درشبکه های اجتماعی در روند انتخاب و اولویت بندی ظاهر خود و زندگی شان است. این تحقیق از شامل دو فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی است؛ میزان پیگیری فرد درباره آخرین نوع لباس, مدل مو, آرایش صورت, وضعیت اندام, نوع تفریح و فعالیت های اوقات فراغت, نوع خوراک, عقاید و. . . را بررسی مولفه های متغیر مستقل عضویت در شبکه بر میزان مدگرایی رابطه وجود دارد و در فرضیه های فرعی مولفه های رفتار آگاهانه و عملکرد شغلی برمیزان مد گرایی در میان جوانان دارای رابطه معنا داری است و لیکن مولفه های جنسیت, تاهل, رشته تحصیلی و نیز میزان سواد رابطه معنا داری با مدگرایی ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عمیدی، حسن، و احمدی، حاجی محمد. (1395). مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه اجتماعی و تمایل به مدگرایی در جوانان (با تاکید بر فیس بوک). مطالعات جامعه شناسی، 8(32 )، 123-138. SID. https://sid.ir/paper/222626/fa

    Vancouver: کپی

    عمیدی حسن، احمدی حاجی محمد. مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه اجتماعی و تمایل به مدگرایی در جوانان (با تاکید بر فیس بوک). مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1395؛8(32 ):123-138. Available from: https://sid.ir/paper/222626/fa

    IEEE: کپی

    حسن عمیدی، و حاجی محمد احمدی، “مطالعه رابطه بین عضویت در شبکه اجتماعی و تمایل به مدگرایی در جوانان (با تاکید بر فیس بوک)،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 8، no. 32 ، pp. 123–138، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button