مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان بامیانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 262

چکیده

 هدف: هدف اصلی از پژوهش حاضر, تعیین رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان با میانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع اول متوسطه بود. روش پژوهش: روش پژوهش, توصیفی (غیرآزمایشی) و طرح از نوع طرح های همبستگی, جامعه آماری پژوهش تمام دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه شهرستان چهاردانگه (حدود 1100 نفر) و معلمان آن ها (حدود 130 نفر) در سال تحصیلی 97-1396 بودند. به منطور برآوردحجم نمونه با استفاده ازجدول کرجسی ومورگان (1979), از میان جامعه آماری, نمونه ای به حجم 285 نفر دانش آموز و 97 نفر معلم تعیین و انتخاب نمونه ها با روش نمونه گیری تصادفی ساده و براساس لیست اسامی معلمین و دانش آموزان و ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه خلاقیت عابدی (1363), پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف (2002), پرسشنامه سبک مدیریت کلاس هوی (2000) بود. یافته ها: تحلیل داده های این پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی میانگین, واریانس و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر نشان داد بین سبک مدیریت کلاس معلمان با خلاقیت و بین سبک مدیریت کلاس معلمان با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع اول متوسطه رابطه معناداری وجود دارد همچنین بین خلاقیت دانش آموزان مقطع اول متوسطه با بهزیستی روان شناختی آنان رابطه وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج کلی پژوهش نشان داد که بین سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان با میانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع اول متوسطه رابطه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعت باقری، محمدمهدی، و شمسایی، آزاده. (1398). رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان بامیانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(2 )، 227-262. SID. https://sid.ir/paper/223242/fa

    Vancouver: کپی

    شریعت باقری محمدمهدی، شمسایی آزاده. رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان بامیانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1398؛9(2 ):227-262. Available from: https://sid.ir/paper/223242/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی شریعت باقری، و آزاده شمسایی، “رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان و خلاقیت دانش آموزان بامیانجی گری بهزیستی روان شناختی دانش آموزان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 227–262، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button