مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه: جهانی شدن از جمله مفاهیم کلیدی است که در دهه های گذشته مورد توجه ویژه اندیشمندان و سیاست گذاران بوده است, به طوری که این مفهوم را می توان یکی از متداول ترین و پراستفاده ترین مفاهیم علوم انسانی دانست که با گذشت زمان افق های جدیدی از آن آشکار می شود. رشد سریع و تکاملی دانش فنی و فناوری و گسترش بازار مصرف, مجال استفاده از تجارب و راه حل های گذشته را از آدمی ربوده است. به طوری که این تجارب و راه حل ها برای مسائل جاری و آینده سازمان ها کارگشا نیستند.هدف: این تحقیق به دنبال بررسی راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از منظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها (طرح تحقیق) آمیخته اکتشافی به شمار می رود. در مرحله کیفی داده ها با روش مطالعه موردی گردآوری شد و در مرحله کمی گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 400 نفر از خبرگان دانشگاهی و صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر, مدیران و کارشناسان موسسات فرهنگی, هنری و کارآفرینان فرهنگی است. در مرحله کیفی از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. در مرحله کمی نیز از روش نمونه گیری هدفمند قضاوتی استفاده شد. با توجه به فرمول کوکران, حجم نمونه برابر 250 نفر است. تعداد 275 پرسش نامه با احتساب ده درصد بیشتر از حجم نمونه بین افراد توزیع شد.یافته ها: بر اساس اطلاعات حاصل از مصاحبه و پرسشنامه به تدوین ارزش های بنیادی, ماموریت های کسب و کارهای فرهنگی و استخراج عوامل محیط داخلی و خارجی پرداخته شد.نتیجه گیری: با استفاده از چارچوب اس دبلیو او تی و ماتریس کیو اس ام پی, راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن استخراج شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاوسی، اسماعیل، و اوالی، سیدصادق. (1393). راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(2)، 37-71. SID. https://sid.ir/paper/223251/fa

    Vancouver: کپی

    کاوسی اسماعیل، اوالی سیدصادق. راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(2):37-71. Available from: https://sid.ir/paper/223251/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاوسی، و سیدصادق اوالی، “راهبردهای ایجاد کارآفرینی در موسسه های فرهنگی و هنری کشور در عصر جهانی شدن،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 2، pp. 37–71، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا