زمینه: نوآوری یا خلاقیت کارکنان پیامدی مهم در انطباق یافتن سازمان ها با شرایط محیطی و استفاده از فرصت ها تلقی می شود. علی رغم اهمیت این متغیر در جهت شناخت این سازه در بافت سازمانی و سنجش آن تاکنون تحقیقات کمی انجام شده است.هدف: در این تحقیق محققان به بررسی ویژگی های روان سنجی و اعتبارسنجی یکی از مدل های مشهور رفتار کاری نوآورانه پرداخته اند که به تازگی توسط مسمان و مولدر (2012) توسعه داده شده است.روش پژوهش: بعد از ترجمه سوالات پرسش نامه سی سوالی رفتار نوآورانه سازمانی این پرسش نامه به همراه مقیاس رفتار نوآوری فردی هولمان و همکاران و آزمون تفکر واگرا بر روی 250 نفر از مدیران بانک ملت اجرا شد.یافته ها: تحلیل عاملی اکتشافی دال بر استخراج پنج عامل بررسی فرصت، تولید ایده، ارتقای ایده، محقق سازی ایده و تعمق در نمونه فعلی تحقیق بود که با نتایج توسعه دهندگان پرسش نامه همخوان بود. ضرایب پایایی هر پنج بعد پرسش نامه بالاتر از 0.81 بود که دال بر مقادیر پذیرفتنی پایایی پرسش نامه بود. همبستگی خرده مقیاس های پرسش نامه رفتار کاری نوآورانه بین 0.43 تا 0.61 بود که دال بر اعتبار همگرای این پرسش نامه بود. از طرف دیگر، همبستگی خرده مقیاس های این پرسش نامه با نمره های تفکر واگرا و مقیاس رفتار کاری نوآوری فردی مثبت و معنادار بود که دوباره نشانگر اعتبار همگرای این پرسش نامه بود.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش می تواند برای محققان و کارفرمایان به منظور شناخت بهینه از طبیعت نوآوری سازمانی و سنجش این سازه موثر واقع شود.