مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,961
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,234
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پرورش خلاقیت و افزایش میزان یادگیری با بهره گیری از الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز در درس علوم اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 134

چکیده

 زمینه: یادگیری و خلاقیت از جمله عنصرهای مهم برای پیشرفت یک کشور است. قابلیت یادگیری و آموزش خلاقیت, این امکان را برای مسوولین آموزش و پرورش فراهم می کند که راهکارهایی برای افزایش خلاقیت و یادگیری دانش آموزان و دانشجویان ایجاد کنند.هدف: هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان است.روش: این پژوهش به لحاظ ماهیت موضوع, اهداف و فرضیه ها از نوع کاربردی است و در زمره طرح های شبه آزمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان شهرری تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه های چندمرحله ای استفاده شد. در این تحقیق, ما با دو گروه آزمودنی پسر پایه اول دبیرستان امام خمینی (ره), سروکار داشتیم که یک گروه در معرض متغیر مستقل (الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز) و گروه دیگر در معرض روش تدریس سنتی قرار گرفتند تا تاثیر متغیر مستقل بر یادگیری و خلاقیت بررسی شود. ابزارهای پژوهش, آزمون یادگیری محقق ساخته و آزمون خلاقیت تورنس بود و در پیش آزمون و پس آزمون از آن ها استفاده شد. در پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد و برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شد.یافته ها: در بررسی فرضیه ها مشاهده شد که الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز در افزایش یادگیری و خلاقیت نسبت به روش تدریس سنتی اثربخشی بهتری دارد. بنابراین, این الگو یکی از راهکارهای افزایش یادگیری و خلاقیت است که می توان از آن استفاده کرد.نتیجه گیری: نتایج تحقیق با بسیاری از تحقیقات داخلی و خارجی همسو بود. در پایان پیشنهادهایی برای استفاده از این الگو در محیط های یادگیری حضوری و محیط های یادگیری الکترونیکی و همچنین ایجاد کارگاه های آموزشی برای آشنایی معلمان با این الگو داده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهعلی زاده، محمد، دهقانی، سجاد، و دهقانزاده، حجت. (1393). پرورش خلاقیت و افزایش میزان یادگیری با بهره گیری از الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز در درس علوم اجتماعی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(2)، 111-134. SID. https://sid.ir/paper/223254/fa

    Vancouver: کپی

    شاهعلی زاده محمد، دهقانی سجاد، دهقانزاده حجت. پرورش خلاقیت و افزایش میزان یادگیری با بهره گیری از الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز در درس علوم اجتماعی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(2):111-134. Available from: https://sid.ir/paper/223254/fa

    IEEE: کپی

    محمد شاهعلی زاده، سجاد دهقانی، و حجت دهقانزاده، “پرورش خلاقیت و افزایش میزان یادگیری با بهره گیری از الگوی پرورش خلاقیت ویلیامز در درس علوم اجتماعی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 2، pp. 111–134، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا