مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,038
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی برخی از عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت ریاضی از منظر تازه کاران ریاضی: مهارت ها و دانش ریاضی و ویژگی های شخصیتی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 139

چکیده

 زمینه: فعالیت های خلاقانه در ریاضی به منزله فعالیتی مرتبه بالا نیازمند دانش و مهارت هایی غنی در آن حیطه و ویژگی های شخصیتی خاصی است. از جمله گام های ضروری در راستای شناسایی این دانش و مهارت ها و همچنین ویژگی های شخصیتی, انجام پژوهش هایی است که به تدوین و ارائه نظریه هایی می پردازد که از بطن جامعه خود برخاسته باشد.هدف: چگونگی تاثیرگذاری دانش و مهارت ها و ویژگی های شخصیتی بر خلاقیت ریاضی دانشجویانی که درگیرفعالیت های خلاقانه ریاضی هستند.روش پژوهش: رویکرد کیفی به روش نظریه زمینه ای با استفاده از ابزار مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته به کار گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان رشته ریاضی در دانشگاه های دولتی واقع در شهر تهران هستند. برای انجام مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته, 13 دانشجوی ریاضی با روش نمونه گیری هدفمند و نظری به طور داوطلبانه دعوت به همکاری شدند. جهت حصول اطمینان از کیفیت تحقیق از معیارهای باورپذیری, اطمینان پذیری, انتقال پذیری و تاییدپذیری استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان می دهد که برای مقوله های دانش و مهارت های ریاضی و ویژگی های شخصیتی دانشجویان زیر مقوله هایی حاصل شده است که چگونگی تاثیر آن ها در ارائه راه حل های خلاقانه در حل مسائل ریاضی را تبیین می کند.نتیجه گیری: نظام های آموزشی و متخصصان امور تعلیم و تربیت باید با اتکا بر یافته های علمی به تبیین دقیق تری از فرایند یاددهی- یادگیری دست یابند و با فراهم کردن محیط هایی که بتوانند یادگیرندگان را با وضعیت ها و مسائل چالش برانگیز مواجه کنند و در حین دست و پنجه نرم کردن و حل این مسائل, زمینه را برای پرورش خلاقیت در آن ها مهیا کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یافتیان، نرگس. (1393). واکاوی برخی از عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت ریاضی از منظر تازه کاران ریاضی: مهارت ها و دانش ریاضی و ویژگی های شخصیتی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(3)، 95-139. SID. https://sid.ir/paper/223278/fa

    Vancouver: کپی

    یافتیان نرگس. واکاوی برخی از عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت ریاضی از منظر تازه کاران ریاضی: مهارت ها و دانش ریاضی و ویژگی های شخصیتی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(3):95-139. Available from: https://sid.ir/paper/223278/fa

    IEEE: کپی

    نرگس یافتیان، “واکاوی برخی از عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت ریاضی از منظر تازه کاران ریاضی: مهارت ها و دانش ریاضی و ویژگی های شخصیتی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 3، pp. 95–139، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا