مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس برخلاقیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 241 | صفحه پایان 262

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس (مدارس هوشمند) بر خلاقیت دانش آموزان بود. روش: روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا نیمه آزمایشی با استفاده از روش پیش آزمون-پس آزمون دو گروهی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران بودند. بر اساس شرایط و طرح انتخاب شده در این پژوهش و همچنین امکانات اجرایی تعداد 50 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند. معیارهای ورود افراد نمونه به پژوهش عبارت بودند از: 1-رضایت والدین. 2-تجانس فرهنگی کودکان ار لحاظ نوع آموزش های قبلی 3-عدم وجود سابقه طلاق و جدایی در خانواد آن ها 4-عدم ابتلا به اختلالات یادگیری و. . . . لازم به ذکر است که دانش آموزان در دو گروه به مدت یک ترم (یک گروه روش سنتی و دیگر گروه در مدارس هوشمند) آموزش دیده بودند. ابزار اندازه گیری آزمون خلاقیت تورنس بود که خلاقیت را در 4 بعد, سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط اندازه گیری می کند. روایی و پایایی آزمون هم در پژوهش های پیشین و هم در این پژوهش مورد تایید قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که هوشمند سازی مدارس بر خلاقیت دانش آموزان تأثیر مثبت و معناداری داشته است و بین نمرات خلاقیت دانش آموزان با احتساب متغیرهای کنترل و و تعدیل نمرات پیش آزمون در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: لازم است برنامه ای جامع برای ورود فناوری اطلاعات به مدارس و هوشمندسازی آن ها در راستای ارتقا خلاقیت دانش آموزان تدوین و ارائه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیدگلی، زهرااشرف السادات، نوروزی، داریوش، و مقامی، حمیدرضا. (1397). تأثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس برخلاقیت دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(4 )، 241-262. SID. https://sid.ir/paper/223320/fa

    Vancouver: کپی

    بیدگلی زهرااشرف السادات، نوروزی داریوش، مقامی حمیدرضا. تأثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس برخلاقیت دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1397؛7(4 ):241-262. Available from: https://sid.ir/paper/223320/fa

    IEEE: کپی

    زهرااشرف السادات بیدگلی، داریوش نوروزی، و حمیدرضا مقامی، “تأثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس برخلاقیت دانش آموزان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 4 ، pp. 241–262، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button