مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیرآموزش مدیریت زمان بر خلاقیت و مولفه های آن در دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیرآموزش مدیریت زمان برخلاقیت و مولفه های آن در دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح یش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعةآماری شامل همة دانش آموزان دختر پایة ششم ابتدایی شهر سبزوار در سال تحصیلی 96-1395 بود. بدین منظور تعداد 40 نفر از دانش آموزان دختر پایة ششم یکی از مدارس شاهد با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش(20 نفر) و کنترل(20 نفر) قرار گرفتند. آن گاه از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. گروه آزمایش برنامة آموزش مدیریت زمان را طی ده جلسه 60 دقیقه ای دریافت نمود, در حالی که گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد پس از اتمام جلسات آموزشی, از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه خلاقیت عابدی (1363) بود. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کواریانس) تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد بین گروه های آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد و آموزش مدیریت زمان بر خلاقیت و مولفه های بسط و ابتکار گروه آزمایش تاثیر مثبت و معناداری داشته است؛ ولی بر مولفه های انعطاف پذیری و سیالی موثر نبوده است. نتیجه گیری: بر اساس نتایج می توان گفت آموزش مدیریت زمان موجب افزایش خلاقیت می شود, لذا به معلمان پیشنهاد می شود به نقش آموزش مهارت های مدیریت زمان بر رشد خلاقیت آنان توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشکی، فریبا، و ناعمی، علی محمد. (1397). تأثیرآموزش مدیریت زمان بر خلاقیت و مولفه های آن در دانش آموزان ابتدایی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(3 )، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/223420/fa

    Vancouver: کپی

    کوشکی فریبا، ناعمی علی محمد. تأثیرآموزش مدیریت زمان بر خلاقیت و مولفه های آن در دانش آموزان ابتدایی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1397؛8(3 ):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/223420/fa

    IEEE: کپی

    فریبا کوشکی، و علی محمد ناعمی، “تأثیرآموزش مدیریت زمان بر خلاقیت و مولفه های آن در دانش آموزان ابتدایی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 1–24، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button