مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع و چالش های پیش روی زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی (مطالعة موردی: مناطق روستایی دهستان سرچهان، شهرستان بوانات)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

فرآورده های لبنی از مهم ترین مواد غذایی تمام جوامع به شمار می آید و سهم مهمی در اقتصاد و توسعة جوامع روستایی دارد. زنان روستایی و عشایری کشور ما در تولید این محصولات نقش پررنگی ایفا می کنند؛ اما سیستم فروش و بازاریابی آن با اهداف توسعة پایدار اقتصاد روستایی ناسازگار است و آنان را با موانع و مشکلات زیادی مواجه ساخته است. هدف پژوهش حاضر, بررسی موانع و چالش های پیش روی زنان روستایی در بازاریابی فرآورده های لبنی در دهستان سرچهان شهرستان بوانات استان فارس است. این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است. در این راستا ضمن مطالعات اسنادی, طیف گسترده ای از شاخص ها در چهارچوب مطالعات میدانی (تکمیل پرسش نامه های خانوار, خبرگان محلی و فرم های مشاهدات میدانی) بررسی شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها روش های آماری T تک نمونه ای در نرم افزار SPSS, FAHP, GRA و نرم افزار ArcGIS برای تحلیل های فضایی به کار رفت. یافته های پژوهش نشان داد بیشترین چالش های زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی, موانع فرهنگی و اقتصادی به ترتیب با میانگین 56/3 و 42/3 و کمترین مانع در بعد اجتماعی با میانگین 44/2 است که در این میان زنان سه روستای ابونصر, صوفیان و قنات سرخ با بیشترین موانع در بازاریابی مواجه بودند. تاکنون پژوهش جامعی به شیوة کیفی و تحلیلی دربارة موانع و چالش های پیش روی زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی در شهرستان بوانات انجام نشده است. در این زمینه برای کاهش موانع, بیشترین مشارکت های مردمی با تأسیس شرکت تعاونی دامداران در منطقه توصیه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوزرجمهری، خدیجه، و معصومی، مهدی. (1397). بررسی موانع و چالش های پیش روی زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی (مطالعة موردی: مناطق روستایی دهستان سرچهان, شهرستان بوانات). برنامه ریزی فضایی، 8(3 (پیاپی 30) )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/223639/fa

    Vancouver: کپی

    بوزرجمهری خدیجه، معصومی مهدی. بررسی موانع و چالش های پیش روی زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی (مطالعة موردی: مناطق روستایی دهستان سرچهان, شهرستان بوانات). برنامه ریزی فضایی[Internet]. 1397؛8(3 (پیاپی 30) ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/223639/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه بوزرجمهری، و مهدی معصومی، “بررسی موانع و چالش های پیش روی زنان در بازاریابی فرآورده های لبنی (مطالعة موردی: مناطق روستایی دهستان سرچهان, شهرستان بوانات)،” برنامه ریزی فضایی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 30) ، pp. 1–18، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button