مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل انگیزة گردشگران با استفاده از مدل سازی ساختاری در شهر طرقبه

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 206

چکیده

 صنعت گردشگری, صنعتی رو به رشد و پردرآمد است که توجه بسیاری از برنامه ریزان را به خود معطوف کرده است. یکی از عوامل رشد و توسعة این صنعت, شناسایی نیاز گردشگران براساس انگیزه های آنان است؛ از این رو شناسایی انگیزه های گردشگران نقش مهمی در برنامه ریزی های توسعة گردشگری خواهد داشت. هدف پژوهش حاضر, شناسایی انگیزة گردشگران برای ارائة پیشنهادهای منطبق بر آن است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی و جامعة آماری آن, گردشگران واردشده به منطقة گردشگری طرقبه است. حجم جامعة آماری با فرمول کوکران 200 نفر انتخاب شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها, آزمون های T تک نمونه ای, فریدمن و خی دو به کار رفته است. نتایج نشان می دهد برای برنامه ریزی به منظور توسعة گردشگری و شناسایی انگیزة گردشگران از بین هفت شاخص بررسی شده, ماجراجویی (889/0) و استراحت (824/0) مهم تر هستند و شاخص های اجبار, سلامت, اجتماعی-فرهنگی و تعلق در رتبه های بعدی انگیزة گردشگران قرار دارند. درواقع شاخص های ضعیف تر ازنظر گردشگران اهمیت بیشتری در توسعة گردشگری دارند؛ بنابراین تأکید و برنامه ریزی برای افزایش رتبة شاخص های ضعیف تر نقش چشمگیری در افزایش تعداد گردشگر خواهد داشت؛ همچنین تأکید بر جنبه های اجتماعی مانند ایجاد و بهبود جاذبه هایی مانند صنایع دستی و تشویق جوامع محلی, نقش چشمگیری در جذب گردشگر بیشتر خواهد داشت. حلیل شاخص ها با استفاده از مدل ساختاری, نوآوری این مقاله محسوب می شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مودودی ارخودی، مهدی، و غلامی، یونس. (1398). تبیین مدل انگیزة گردشگران با استفاده از مدل سازی ساختاری در شهر طرقبه. برنامه ریزی فضایی، 9(4 (پیاپی 35) )، 191-206. SID. https://sid.ir/paper/223650/fa

    Vancouver: کپی

    مودودی ارخودی مهدی، غلامی یونس. تبیین مدل انگیزة گردشگران با استفاده از مدل سازی ساختاری در شهر طرقبه. برنامه ریزی فضایی[Internet]. 1398؛9(4 (پیاپی 35) ):191-206. Available from: https://sid.ir/paper/223650/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مودودی ارخودی، و یونس غلامی، “تبیین مدل انگیزة گردشگران با استفاده از مدل سازی ساختاری در شهر طرقبه،” برنامه ریزی فضایی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 35) ، pp. 191–206، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button